• Anonym

15 000 kr, behövs SNABBT, men hur?

jag hatar pengar, om ni bara visste hur mycke jag hatar pengar...

ligger 15 000 kr back och skulle behöva in dom pengarna snabbt, men hur sjutton kommer jag åt så mycke pengar utan att råna en bank eller något?

suck.

Jag är nog inte kreditvärdig och får nog inte heller ta banklån då jag inte har nån inkomst och så mycke pengar, kan jag nog inte låna av nån kompis heller...

• Svar på tråden 15 000 kr, behövs SNABBT, men hur?
  • Susanne905

Sälj allt du kan på blocket eller tradera. Rensar man hemma så brukar det finnas en del man kan sälja av.

• Anonym

jo det förståss, men 15 000 kr? kan jag lika väl sälja mej själv

• Anonym

jag har saker ute på både blocket och tradera men ingen nappar ju!

• Susanne905

Tror att det är fler och fler som har tajt med pengar nu tyvärr. Det finns ingen du kan låna av så länge och delbetala av till?

Kanske testa att pantsätta saker i värsta fall för att få loss pengar.

• Anonym

15000kr är faktiskt inte så blodigt mycket pengar det ska du nog klara av att sälja tror jag om du bara kommer över det här jag vill ha det och bara tänker på det ni måste ha

• Anonym

vad kan man pantsätta?

nej jag kan ju inte låna av någon!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-05 13:59:00 följande:
    15000kr är faktiskt inte så blodigt mycket pengar det ska du nog klara av att sälja tror jag om du bara kommer över det här jag vill ha det och bara tänker på det ni måste ha
    har en bil och sälja som jag max kan få 5000 kr för...

har haft den ute på blocket i 2 månader nu...
    sen har jag en tv men den vill jag ju gärna ha då jag betalar för den, dumt och sälja sånt man har som avbetalning, annars finns det inte så mycke, skulle va lite cyklar i sånt fall!
  • Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2009-06-05 14:01:06 följande:
    har en bil och sälja som jag max kan få 5000 kr för...har haft den ute på blocket i 2 månader nu...sen har jag en tv men den vill jag ju gärna ha då jag betalar för den, dumt och sälja sånt man har som avbetalning, annars finns det inte så mycke, skulle va lite cyklar i sånt fall!
    Cyklar är det högsäsong för så sätt ut annonser på matbutikerna/blocket på dom...
    Skulle rekomendera att du verkligen rensar hela garderoben och säljer allt du inte använder... Kanske du kan kolla ifall någon behöver städhjälp till helgen?
    Eller barnpassning? ger säkert några hundralappar iallfall.

Vad är det du ska ha pengar till så snabbt? Något du kan få avbetala på flera månader?
  • LeeLoon

Nu vet inte jag vad du behöver pengarna till men om det e räkningar så kan man alltid ringa till företagen som ska ha pengarna å fråga om man kan få längre tid på sej att betala.. eller ta det på avbetalning. Då kanske du hinner spara ihop lite pengar. Har du ingen inkomst alls? Du har väl nått bidrag iaf?
    Ett tips om du vill tjärna lite extra pengar e att bli säljkonsulent hos Oriflame (jag e det). Då säljer du alltså oriflameprodukter. Du får 20% rabatt på allt å sen säljer du till ordinariepris så då tjänar du alltså 20% på allt du säljer. Sen får man massa erbjudanden. Det ger lite extra slantar iaf :) Det finns inget krav på att man ska kunna nått om deras produkter men det e såklart en fördel.

Svar på tråden 15 000 kr, behövs SNABBT, men hur?