• Pomea

Vanligare med yngre föräldrar?

Jag och min sambo ska ha bebis i Augusti. Vi är födda 82 och 87. INGEN har reagerat negativt på att vi ska ha barn! Det gör mig lite förvånad. Visserligen lever vi "under ordnade förhållanden" och har varit tillsammans i över 6 år men folk brukar ju vara negativa så fort de får tillfälle...

Min fråga: Är det vanligare idag att få barn tidigt än för några år sen? Är det mer ok? Har idealen ändrats?

Kan tillägga att jag bor i en storstad, Malmlö och genomsnittsåldern för en förstföderska är 29-30 år.

• Svar på tråden Vanligare med yngre föräldrar?
  • Schnooglewookiemush

Inte tycker jag att man är en ung förälder om man är född 87...

Dock så tycker jag att det blir fler och fler yngre föräldrar, både myndiga och omyndiga. Personligen känns det som att vissa omyndiga fått för sig att det är en statusgrej att skaffa barn...

• snarret

Jag tycker inte heller att man är en särsillt ung förälder om man är 87a. Du har man ändå varit myndig i 4 år, och är rätt mkt vuxen.

• lovemyboys

Jag tycker absolut inte att ni är unga föräldrar......kan ju vara därföt fler än jag inte reagerar!!
    Själv va jag 20 å pappan 22 när vår förta knodd kom...men det var för 14 år sen snat. men som sagt...jag ser inte er som "unga föräldrar".....//lycka till //Anna

• Pomea

Hmmm....men ni bor inte i en storstad eller? Då är det ju lite annorlunda.

• Tokmajja

så underbart att höra! Jag är 87a och plussade i förrgår och är skitnervös på alla i omgivningens reaktioner, men så bor jag i en mindre stad också :( ca 100 000 invånare, och det brukar pratas en hel del, och det driver mig till vansinne, men jag hoppas reaktionerna blir bra, när folk får höra :)

Grattis till er!

• lovemyboys

Nix jag bor i en "skyddad verkstad" som jag brukar kalla denna lilla söta "håla" för...{#lang_emotions_laughing}......fast åldern för mej avgör ju inte VART man bor!!! Men det är annorlunda,det vet jag!!!

• gryning2

Här där jag bor är det många yngre föräldrar känns det som. Vi var 23 när vi fick barn och ingen reagerade. Jag tycker det är en perfekt ålder att vara mellan 20-25 med första barnet =)

• Linnea84a

ung tycker jag att man är när man får barn vid den åldern men inte för ung=) jag är -84 å fick första -06 å andra -08, känner mig som en relativt ung mamma=)
    åldern är bara en siffra, vissa är inte mogna för barn när dom e 30 medans andra känner sig redo vid 20=)

• redneck girl

det tycker inte jag är någon konstig ålder.själv var jag 20 när första kom, och gubben 23 .tycker nog att många väntar länge innan de sätter igång.men visst dyker det upp unga föräldrar nu och då.

• Ida24

Jag tycker inte heller att ni är så unga föräldrar. Jag är själv 82:a och har 2 barn. En flicka på 8 år och en pojk på 2 år.

Svar på tråden Vanligare med yngre föräldrar?