har en flicka med autismspektra vi har åkt jättemycket tåg och buss med vår flicka.
några tips är en liten resväska med målarböcker, spel, ect alternativ dvd eller bärbar dator som kan sysselsätta ett tag.
om det är natt ell dagtåg spelar ingen roll tror jag, tänk istället på att förbereda anpassa bagage så att det är så lite som möjligt, ställ vagnen på ett bra ställe så att du lätt kommer av me d den vid avstigningnen i Oslo. använd bilder om du behöver för att förbereda, utnyttja lekvagnen kan va ett alternativ, vi använder det vid lite kortare resor. det bästa tipset jag kan ge dig är att ha bagaget lätttilllgängligt på tåget för att underlätta avstigning.
Vi åker ofta mellan stockholm o göteborg och ibland skövde stockholm. När vår flicka var mindre hände det ng gång att vi inte kom av då vi bokat biljett till sundbyberg, det stod 8 barnvagnar framför oss, nu gjorde det inte oss så mycket men min erfarenhet efter det är att just strukturera bageget extra viktigt de gånger jag rest ensam. tänk oxå på att man kan behöva fälla ihop vagnen om det är mycket vagnar, annars ta det lugnt se till att ha gott om tid vid på av stigning och ev byten så kommer det säkert gå jättebra, lycka till..