Snälla nån, hjälp!! Tandvård från helvetetet!
Hej! Jag behöver råd av nån klok själ här inne. Jag har en tand där en lagning lossnat helt och det har blivit en inflammation i tanden. Jag har ont i den. Jag var hos tandläkaren i förrigår (folktandvården) akut, för att se vad de kunde göra. Tandläkaren lyssnade inte öht på att jag är rädd för att gå till tandläkaren (har tidigare haft en hemsk upplevelse där jag drog ut en tand utan bedövning) utan hon bara började borra utan att bedövningen tagit ordentligt. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma. De kunde inte helt och hållet slutföra borrningen och de fick fylla igen med tillfällig lagning. Nu gör det mer ont än innan jag gick till tandläkaren från början! Idag åkte in akut till en annan tandläkare, också folktandvården. Jag sa att jag ville dra ut tanden men det tyckte inte läkaren. Han bara propsade på att jag ska rotfylla den och trots att jag upprepade gånger bad honom förklara varför så gav han mig bara konstiga svar som tex: " om tio år kommer du ångra dig att du tog ut den" (tanden sitter längst in i munnen, den syns inte och jag använder den nästan inte alls för att tugga) Han bara hittade på en massa konstiga svar och tillslut så kändes det som att han bara ljög för att få mig att rotfylla, gud vet varför! Tillslut gick han med på att dra ut den. Satte bedövning och den tog inte alls! Jag satt där jättelänge, fick tre sprutor!! Inget hände såklart för att jag var livrädd. Hade hjärtklappning och var supernervös pga vad som hänt tidigare.
Eftersom bedövningen inte tog som den skulle (tandläkaren var helt jäkla värdelös och visste inte vad han gjorde eller snackade om) så sitter jag här nu där halva mitt ansikte är bedövat men min tand gör ont!! VAD SKA JAG GÖRA? Jag vågar aldrig i livet gå tillbaka till folktandvården. Snälla nån, ge mig ett råd på hur jag ska agera här. Känner mig helt maktlös och vet varken ut eller in.