• Ancilla

Billiga lekstugor, var?

Idag var barnen och jag hos kompisar som har enlekstuga på tomten. Esther blev verkligen förälskad i den och ville ej gå därifrån. Eftersom jag själv fick en som liten som pappa byggde kände mitt modershjärta att jag väldigt gärna skulle vilja ge en till våra döttrar. Har kollat lite på blocket men det kostar ju ganska mycket med tanke på att man måste bekosta en hemtransport också om mna köper en begagnad. Någon här som nyss köpt en lekstuga på nätet eller på någon av de större byggvaruhusen till en vettig penning. Min man är inte jätteförtjust i att behöva bygga en själv från grunden men en byggsats kanske vi kunde få ihop tillsammans. Tacksam för tips och prisideer och kanske ett foto!

Ancilla

• Svar på tråden Billiga lekstugor, var?
  • james

Förra sommaren var jag också på jakt efter en lekstuga, kollade runt på massor av byggvaruhus mm men hittade ingen som jag kände var billig..... Slutade med att jag satte ut en annons i vår lokala tidning om billig lekstuga önskas köpa.... Fick väll kanske 4 svar och köpte en jätte fin lagom stor lekstuga utan något renoveringsbehov för 700 :- + transporten förstås hyrde en öppen släpvagn på macken för 150:- och raggade ihop 4starka familjemedlemmar gick smidigt.... Ett tips

• Ancilla

Tack för tipset, men hur fick de 4 starka killarna upp den på släpet? Lyfte de huset med bara händerna utan "lyftkran"?

Ancilla

• james
    Ja med hjälp av långa plankor som vi lirkade under stugan......
Svar på tråden Billiga lekstugor, var?