• livet leker

Är 8000 mycket eller lite för ärr i pannan??

Min dotter har ett ärr i pannan, jag har anmält det nu ett år efterråt som hon fick 8000.. tycker det låter lite, hon kommer ju leva med det hela livet.. Det är trygg hansa vi har

Bild ska jag lägga in nu i mitt galleri!!

Men för att veta är det lättare att jämföra, är det nån som har nån aning eller erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-06 21:27
    Tråkigt att läsa att vi är pengakåta osv o att det inte är nått att "gnälla om" men vi betalar faktiskt 2000 om året på försäkringen och det ingår i avtalet att få ersättning för vanprydande är.. (!)

Så KLAGA inte på mig för att jag begör ersättning som ska vara rimligt till min dotter! Om hon vill bli ansiktsmodell o fixa ärret när hon blir stor ska hon ha pengar från försäkringen till det!!!!

• Svar på tråden Är 8000 mycket eller lite för ärr i pannan??
  • Trolltrio

Intressant att se vad andra fått, vi har skickat in bilder på sonens ärr, men inte fått besked än.Hur lång tid tog det för er?

• MammasälskadeMinna

varför har hon fått ärr?

• livet leker

nu finns bilden där.. det tog en månad ungefär att få ersättning.

Hon halkade/ramlade in i elementet så det sprack upp i pannan, vi åke till akuten men eftersom det hann bildas en skorpa gjordes inget, om dom ändå hade tejpat så hade det växt ihop finare -eller om jag hade kommit på det..

• Trolltrio

ts- det är ungefär som min sons ärr. HAns är lite längre men lite smalare, placerat precis mitt i pannan. Vi skickade in för tre veckor sedan, så jag hoppas vi får svar snart.
    Undrar om de bedömer olika på tjejer/killar?

• Saridh

svårt att bedömma. Min syster har ett ca 20 cm långt operationsärr på insidan av höger arm. Det går längs med armen 10 cm ovanför armvecket och fortsätter 10 cm nedanför. Det är väldigt fult, inte alls fint ihopsytt. Läkaren måste ha varit nybörjare. Det har hon fått 14 000kr för.

Själv har jag oxå fått 14 000, men då för sveda och värk efter en blodpropp.

Ditt barn ärr är ju väldigt litet, men däremot sitter det ju på ett sånt sätt att det inte går att dölja. Väldigt i ögonfallande (om man inte har lugg försåss).
    Min syster har ju sitt stora fula ärr som sagt på insidan av armen som går att dölja med tröja halva året då det inte är sommar och man har kortärmat.
    Så det är som sagt svårt att jämföra när ärren inte är likvärdiga.

• JAG är BÄST

ÖVERKLAGA!!!

Dessutom kör försäkringsbolagen med en "standard" summa som dom allatid betalar ut så kunderna blir "nöjda"..

Ett SYNLIGT ärr i ansiktet, SKA du ha mer för. Dessutom har"får" tjejer MER i ersättning än killar för vanprydande ärr i ansiktet.

Ta ex min man fick för sitt är i axeln 8000:- som är ca 10cm lång & brett SYNLIGT på sommaren.
    Han överklagade (då en arbetskompis fick 12.000:- MER för samma ärr trots att hans var finare),,men blev nekad med en förklaring att man kan dölja ärret med T.shirt på sommaren å han var en kille

ÄRR i ansiktet skulle jag ALDRIG acceptera bara 8000:-.........

Tro mig då jag säger detta, det är en "stanadard" utbetalning, "går det så går" det för försäkringsbolagen.

• JAG är BÄST
    Saridh skrev 2009-06-05 20:43:26 följande:
    svårt att bedömma. Min syster har ett ca 20 cm långt operationsärr på insidan av höger arm. Det går längs med armen 10 cm ovanför armvecket och fortsätter 10 cm nedanför. Det är väldigt fult, inte alls fint ihopsytt. Läkaren måste ha varit nybörjare. Det har hon fått 14 000kr för.Själv har jag oxå fått 14 000, men då för sveda och värk efter en blodpropp.Ditt barn ärr är ju väldigt litet, men däremot sitter det ju på ett sånt sätt att det inte går att dölja. Väldigt i ögonfallande (om man inte har lugg försåss).Min syster har ju sitt stora fula ärr som sagt på insidan av armen som går att dölja med tröja halva året då det inte är sommar och man har kortärmat.Så det är som sagt svårt att jämföra när ärren inte är likvärdiga.
    OBS,, ärr som går att DÖLJA får man inte lika mycket för. Men ansiktet ska man inet ha samma ersättning som för övriga kroppen. 8000:- är en sketen summa!!!!!

Ansiktet kan man inte dölja om man inte väljer "burka"
  • JAG är BÄST

TS,, jag knallade in å såg ärret,, å jag säger bara ÖVERKLAGA!!!!!

Det är din dotter som ska leva med detta ärr RESTEN av sitt liv!!!!1

• Idun

Vad är det för typ av ärr man kan söka ersättning för?
    Vår son ramlade och slog upp ögonbrynet, han har nu ett sånt typiskt "hockeyärr". Kan man söka ersättning för det?

• JAG är BÄST

Runt 20-25000:- är mer rimligt, med tanke på vad en platisk-po skulle kosta för att fixa till detta då hon blir vuxen.

Svar på tråden Är 8000 mycket eller lite för ärr i pannan??