• Lindhis

Tjejnamn/sagonamn

Vi väntar barn i början av november och jag funderar mycket över tjejnamn då alla runt mig tror på en tjej, killnamn är redan klart. När vi fick vår son Alfons var det så klart vilka namn som var aktuella och redan bestämt tidigt. Nu känns det svårt.
    Förra gången hade vi Madicken som tjejnamn om det blev en tjej men jag vet inte längre eftersom det kanske inte är så kul namn när man blir äldre....
    Vi vill gärna ha något namn som är lite sagoanspelning men inget jätte konstigt. Har funderat lite på Ebba, Saga, Felicia, alla är ju inte sagonamn men det känns alla så vanliga sen finns Nova med i bakhuvudet men men jag vill gärna ha fler förslag.

• Svar på tråden Tjejnamn/sagonamn
  • Annelie81

Saga tycker jag är såååå himla fint och Alva, Tilde ochVera....finns många fina....

• Mimmi82

Jag vet en flicka som heter madicken!

• discodivan

min lilla skrutta kommer få mina andranamn, har funderat på dem som tilltal vi får se när hon är född: Ängel Tigerlilja

• Malin mamman

Ronja, Fideli, Lisabet, Greta, Ida, Lina, Alma, Lovis, Guldlock (bara skojar... men helt plötsligt känns det som om alla sagor handlar om pojkar...) Polly, Tjorven, Lotta.

För övrigt känner jag också en flicka som heter Madicken och jag tycker att det är gulligt! Lovis är himla fint tycker jag.

Jag känner också att det med andra barnet blev mycket svårare med namn. Förra gången var vi säkra på namnen redan i v 14 men nu har vi inga säkra kort alls. Jag vill gärna ha ett dubbelnamn till om vi får en flicka men min man vill att namnen ska skiljas åt mer så vi får se vad det blir. Det blir nog en pojk ändå...

Lycka till!

• Scraptroll

Om jag får en flicka kommer hon att få Aurora som andra namn...(det kommer ju från Törnrosa)det är jätte fint tycker jag:)

• Suzanna

Finns en flicka här som har Aiwendil som nick. Det är vackert tycker jag.
    Saga är fint också, och Leontin som betyder "Litet lejon".

Lycka till!

• Suzanna

Lilly och Lillian måste jag säga med. Tänker direkt på vita liljor när jag hör dom namnen....
    Suzanna betyder faktiskt vit lilja.
    Kram...

Svar på tråden Tjejnamn/sagonamn