• Anonym (Tina)

Gör det ont att punktera cysta när man är vaken?

Jag har haft problem med en stor cysta (som de punkterade under narkos, det var egentligen meningen att det skulle bli ett snitt eftersom cystan var så stor men den punkterades istället). Nu verkar det som att den är på väg tillbaka och min gyn vill helst att det skulle bli ett snitt och få bort den, men det vill jag inte gå med på. Då sa hon att hon kunde punktera den utan att jag sövdes, så min fråga till er som gjort det är om det är väldigt hemskt? Gör det väldigt ont? Vad får man för bedövning? Sticker de in en nål i underlivet när de punkterar den?

Tacksam för era erfarenheter kring detta.

• Svar på tråden Gör det ont att punktera cysta när man är vaken?
  • Anonym (Tina)

Har ingen någon erfarenhet att dela med sig?

• Anonym

När cysta spricker jag sig själv gör de ont,vilket jag tyvcker borde vara sammma sak då när den punkteras men som sagt vet inte helt säkert.

Sen upplever vi ju alla smärta på olika sätt de jag tycker gör ont tycker någon annan inte är nått.

Eller tvärt o trots att orsaken till smärtorna är de samma. Såde är svårt att söäga vad som gör ont när man somsagt var upplever smärt på olika sätt.

• Anonym

Jag har punkterat cysta tre gånger och tömt en gång. Pnkterat med lokalbedövning vilket gjorde ont som tusan. Andra gången sövds jag ner för att tömma ur den helt. Sönt när man vakna och allt var klart...

Svar på tråden Gör det ont att punktera cysta när man är vaken?