• FiaLisa75

Vilken spikmatta?

Funderar på att köpa en spikmatta.
    Problemet är ju att det finns så många olika
    Jag har liksom inte riktigt förstått vad det är för skillnad på dom alla. Någon kanske kan förklara .
    Shakti vet jag att det finns en som heter, och sen Yantra (tror jag det var). Vad är det för skillnad på dom? Sen finns det ju både "svensk spikmatta" och "rysk spikmatta"...
    En djungel....

• Svar på tråden Vilken spikmatta?
  • lowi75

Jag har den svenska spikmattan och är jättenöjd med den.
    En sak tror jag är mer fördel vad gäller shakti och det är om man vill ha piggarna mer i svanken, jag visste inte att det var svårare med den svenska mattan eftersom den är hårdare. Jag rullar en liten handduk och lägger i svanken men det går nog lite illa åt mattan, fråga gärna där du köper mattorna, på hälsokost.
    Men jag är helnöjd med min!

• Siphra

Shakti är en bra matta, som görs i fabrik i Indien där arbetarna får mat, sjukpenning etc .Vinsten går tillbaks till många bra saker. De som har skapat den har en djup tanke med den. Både för användarna och arbetarna. Varje matta får en särskild välsignelse.

Yantra är en kopia, som görs helt utan etiska skäl, endast kommersiella och vinsten går tillbaks till en affärsman som har näringsförbud...

Ja, vilken känns det då bäst att ligga på?
    Siphra

• delifi2

Svenska spikmattan har mer spikaktiga taggar medans de andra har runda plastfästen med piggar.

Jag tycker bäst om den med piggar annars så tycker jag det verkligen tränger in i huden och känns inte alls skönt.

Shakti mattan formar sig mer efter kroppen

Svar på tråden Vilken spikmatta?