• Analoga

Någon som sett "Hide and seek" med Robert de Niro bla?

Såg den filmen igår, gick på kanal 6 häromdagen. Verkligen bra rysare; men varken jag eller sambon förstod riktigt slutet?

Varför hamnade flickan inlåst på psyket?

Vem var det som sprayde på väggarna i badrummet varje natt?

Vad hände med pappan? Var Charlie en ond ande som kom in i honom?

Vem var det som var i garderoben när den där kvinnan flög baklänges ut ur fönstret som en projektil?

Många frågetecken. Hur har ni tolkat slutet??

• Svar på tråden Någon som sett "Hide and seek" med Robert de Niro bla?
  • Bam

Nu var det ett bra tag sen jag såg den, men som jag fattar det så var DeNiro schizofren. Charlie var en av hans personligheter. Det var han som målade väggarna och dödade kvinnan.
    Varför flickan hamnade på psyket minns jag inte.

Jag dansar aldrig nykter!
  • FreyaBus
    Analoga skrev 2009-06-06 11:57:31 följande:
    Såg den filmen igår, gick på kanal 6 häromdagen. Verkligen bra rysare; men varken jag eller sambon förstod riktigt slutet?Varför hamnade flickan inlåst på psyket?Vem var det som sprayde på väggarna i badrummet varje natt?Vad hände med pappan? Var Charlie en ond ande som kom in i honom?Vem var det som var i garderoben när den där kvinnan flög baklänges ut ur fönstret som en projektil?Många frågetecken. Hur har ni tolkat slutet??
    Slutet var konstigt nu när den gick sist, det slutet jag sett innan är att flivkan bor hos kvinnan i slutet och man ser att hon målar en teckning... när man sedan ser teckningen har hon målat sig själv och kvinnan och en flicka till... Jag fattade det som att hon också är schizofren alltså!

Charlie är som Bam sa pappans andra personlighet... När pappan suttit i arbetsrummet i filmen har han egentligen varit Charlie
  • Analoga
    Bam skrev 2009-06-06 12:15:13 följande:
    Nu var det ett bra tag sen jag såg den, men som jag fattar det så var DeNiro schizofren. Charlie var en av hans personligheter. Det var han som målade väggarna och dödade kvinnan.Varför flickan hamnade på psyket minns jag inte.
    Ah! Så kanske det var....men ibland satt ju De Niro på nedervåningen när det hände saker. När tex den där kvinnan var uppe i dotterns rum så satt han ju nere med hörlurar på?

Och om det var De Niro som var Charlie - så borde ju dottern känna igen honom att han såg likadan ut som pappa?
  • Smurfan JM

Hans "vanliga" personlighet tror/trodde ju att han satt med hörlurar, jobbade osv när det hände saker - han har ju ingen aning om vad Charlie-personligheten gör, eftersom han inte ÄR Charlie... Dubbla personligheter är krångligt. ;)

Flickan visste att det var pappans andra personlighet.

Den version jag har sett är den samma som Wildängel, slutar med flickan och teckningen. Läste att det fanns typ fyra olika slut... något förvirrande.

• Analoga

Har ni tolkat det här själva eller har det stått någonstans att det var schizofreni?

Var ju en logisk förklaring iallafall. Riktigt läskigt!

Den där grannen som kom och pratade med flickan var alltså ingen skum typ då?

• Mamma 2b

Finns två slut till den filmen. Så jag vet inte vilket du såg.
    Men pappan var ju schizofren.
    Han gjorde alltså allting utan att veta om det.

• Smurfan JM

Det förstår man när det går upp för DeNiros "pappa-personlighet"... Man får se att det inte alls är upp-packad i arbetsrummet m.m. (var flera tillbakablickar, men jag kommer inte ihåg de ordentligt nu).
    Det kanske är svårare att dra den slutsatsen om man inte brukar se filmer med sådana tvister iofs - inte för att jag vet om du brukar göra det, men jag tyckte det var lätt att förstå och jag brukar se tvist-filmer... ;)

• Analoga

Smurfan JM skrev 2009-06-06 12:42:14 följande:

Det förstår man när det går upp för DeNiros "pappa-personlighet"... Man får se att det inte alls är upp-packad i arbetsrummet m.m. (var flera tillbakablickar, men jag kommer inte ihåg de ordentligt nu).Det kanske är svårare att dra den slutsatsen om man inte brukar se filmer med sådana tvister iofs - inte för att jag vet om du brukar göra det, men jag tyckte det var lätt att förstå och jag brukar se tvist-filmer... ;)
    Nej, inget jag vanligtvis brukar se. Har inte ens hört talas om "tvist"-filmer
  • Smurfan JM

Haha, det är väl inte direkt någon ordentlig genre, men filmer där man tror det är på ett vis och så slutligen blir det värsta tvisten och det är inte alls så...
    Som att man tror Charlie är någon okänd skurk, exempelvis grannen, men det visar sig vara pappan själv... osv

Svar på tråden Någon som sett "Hide and seek" med Robert de Niro bla?