• Anonym (Undraren)

Bruna ärr på brösten....??

Hmmm det är såhär att jag har gjort ett bröstlyft och har numera ankarärr.
    ca 3 år sedan.

och nu är jag gravid, men nu är detsåhär att mina ärr ner från bröstvårtorna har blívit helt jätte bruna. lika bruna som bröstvårtorna..
    inte speciellt snyggt...
    jag antar att det beror på graviditeten.

någon som varit med om detta?
    Går det tillbaka sedan?

• Svar på tråden Bruna ärr på brösten....??
  • Anonym (Undraren)

puff

• Anonym (Undraren)

ingen mer som har detta?

• Anonym

Jag har ankarärr, men inte fått barn och mina ärr är tvärtom helt vita. Hoppas verkligen det bruna går över..låter inte kul.

• Anonym (Undraren)

mina var också helt vita man kunde inte ens ana att dom fanns där men nu e de helt tvärtom.
    e så synd eftersom dom var så fina innan..

• Anonym

Jag fick operera bort en bröstböld på det vänstra bröstet vilket resulterade i ett stort ärr. Det är ungefär 2x1 cm och är brunt runtom. Precis som bröstvårtorna är nu när man är med barn igen. Jag har spekulerat i varför det är brunt, och kanske är det så att vävnaden i bröstet gör att det blir så... på nåt vis.

• Anonym (Undraren)

hmm tror du det går bort?

• Anonym

Det har jag tyvärr ingen aning om... Eftersom jag opererades när min dotter var 2 månader gammal bara och så blev kag gravid igen när hon var 6 månader. Så jag vet inte hur pass lång tid det tar för brösten att bli "normalfärgade" igen. Det sägs ju att för vissa så förblir bröstvårtorna lite mörkare efter en graviditet. Jag hoppas bara det inte gäller ärr också.

• Anonym

Att dom kunde gå från vitt till brunt trodde jag inte I värsta fall kan man ju alltid skära bort det och göra en ny ärrlinje. Själv fixade jag bort lite ful ärrvävnad något år efter op, gick enkelt i lokalbedövning. Alternativt att man ändå måste göra en helt ny op efter att man fått barn.

• Anonym (Undraren)

Jag vet inte om typ pigmenten i bröstvårtorna smittar av sig till ärren kanske hehe..
    inte så snyggt men men.....

Svar på tråden Bruna ärr på brösten....??