• Jenzanmam

ipren alkohol

Har nyss tagit en ipren..och ska ut och dricka några cider i kväll undrar om det är farligt eller????????

• Svar på tråden ipren alkohol
  • Songbird1

jag vet inte, men har själv gjort det några ggr, och det har varit lugnt. kanske inget man gör ofta men, är du inte gravid så...

• Jenzanmam

Nix är ej gravid..men jag tror nog det ska gå bra..man blir ju bara så nojjig..hehehe

• Höstregn

Acetylsalicylsyra, som finns i exempelvis Trombyl, Magnecyl och Treo och så kallade NSAID (Non Steroid Anti Inflammatory Drugs), till exempel Ipren, Voltaren och Orudis, försämrar blodets koagulation och irriterar magslemhinnan. Alkohol har samma negativa effekter och ökar tillsammans med dessa läkemedel risken för magblödningar.

De värktabletter som innehåller paracetamol är tydligen "bättre" att blanda med alkohol. Så Ipren är inte bra att kombinera alltså eftersom den innehåller
    Acetylsalicylsyra.

• lia76
    Acetylsalicylsyra, som finns i exempelvis Trombyl, Magnecyl och Treo och så kallade NSAID (Non Steroid Anti Inflammatory Drugs), till exempel Ipren, Voltaren och Orudis, försämrar blodets koagulation och irriterar magslemhinnan. Alkohol har samma negativa effekter och ökar tillsammans med dessa läkemedel risken för magblödningar.

Men tror inte dte är någon risk att du tar några cider ikväll...
    Det är ju nyligen du tog en Ipren och du tar ju inte en tablett i samband med alkoholen.
    Så du kan vara lugn

Källa: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    Grå grár grey szary gris cinzento
  • Trynträ

Jag har bara hört att Alvedon och alkohol inte går ihop. Ipren tror jag inte är nån fara.

Svar på tråden ipren alkohol