• Fina Fröken Lycklig

Bör/måste man skriva mer än "Till Minne av Konfirmationen", samt datum o lite så.. inuti kortet?

"Bör/måste man skriva mer än "Till Minne av Konfirmationen", samt datum o lite så.. inuti kortet?"

Jag är inte konfirmerad och har aldrig tidigare varit på en konfirmation.
    Är inte troende.

Men.. Skulle så gärna skriva nån liten textrad inuti kortet till min syster på hennes konfirmationsdag imorgon Söndag.. men min hjärna vill verkligen inte samarbeta med mig idag

Funderar på något "icke kristligt", men ändå fint å vackert och gärna med en bra innebörd såklart! Måste ju kunna stå för det jag skrivit och känner att jag därför inte bör välja något från en psalm eller liknande.

Kanske en textrad/snutt från en fin låt?? Men vilken, några tips??

• Svar på tråden Bör/måste man skriva mer än "Till Minne av Konfirmationen", samt datum o lite så.. inuti kortet?
  • Ada Göteborg

Alltid svårt med dop och konfirmation. men jag brukar skriva lite mer lättsamt. Typ: Till XXXX på konfirmationsdagen. Från/många lyckönskningar från XXXXX

• Fina Fröken Lycklig

Ja det kan ju kanske räcka Känner att jag måste kunna stå för det jag skriver, så (som sagt) text från en psalm eller dylikt känns inte alls som jag och heller inte särskilt passande till min syster. Kanske inte är nödvändigt med nån annan textsnutt heller, får fundera på det en stund till...

...men tills dess, fler åsikter och tips mottages mer än gärna

• Ada Göteborg

istället för massa kristetdravell som du själv inte tror på kan du ju alltid skriva något annat fint/bra, typ ett ordspråk eller så

Svar på tråden Bör/måste man skriva mer än "Till Minne av Konfirmationen", samt datum o lite så.. inuti kortet?