• ettplustack

Är det fler som börjar sommarkurser på distans på måndag?

Jag ska läsa två sommarkurser på distans som ges av vxu. Det ska bli spännande men vi har inte fått något schema än och jag har ingen aning om hur det går till att plugga på distans någon som är mer erfaren? eller som ska börja läsa på distans nu ?

• Svar på tråden Är det fler som börjar sommarkurser på distans på måndag?
  • sandrasol

jag ska också läsa distans via vxu. men jag har inte fått några inloggningsuppgifter än. ska maila de på måndag. läser tre kurser där och en via högskolan på gotland.

• Reglementet

Jag ska läsa där. Jag har inte fått någon information om vilken lärplattform, eller hur man ska logga in.

Vad för kurser ska ni läsa?

• sandrasol

jag ska läsa chick lit, fantasylitteratur och harry potter.
    förra året fick jag hem inloggningshandlingar ganska tidigt innan terminen började... nu vettekatten.

• sandrasol

förra året var det iaf first class som gällde som plattform för litt-kurserna.

• Hemligalåda

Har ni betalat kåravgift för era skolor?

• Reglementet

Fantasylitteratur ska jag också läsa. Jag ska enbart läsa en kurs, och tyckte det lät perfekt:P

Jag har betalat kåravgift, fick hem en räkning.

• ettplustack

Åh va trevligt med lite svar jag ska läsa astrid lindgrens författarskap och chick lit. Jag har fått inloggningsuppgifter och det är first class men jag har inte fått något schema men det står att vi börjar i morgon men är det då tänkt att alla ska vara inne vid en viss tid eller så?

• Reglementet

Jag kan fan inte logga in. Jävla skit.

• hönamor

Jag ska läsa barn- o ungdomslitteratur och värdering o granskning av information på webben. Ena kursen skickade tidigt ut arbetsgång, den andra kursen har jag inte hört något av alls

• Madame Pernelle

Jag läser också chick lit-kursen. Jag tycker att det varit lite dåligt med besked kring kurslitteraturen. Några av böckerna står ju i kursplanen. Men så står det ju också "Skönlitterära texter tillkommer i överenskommelse med ansvarig lärare ca 3 000 sidor", när får man veta vilka böcker det är? {#lang_emotions_undecided}

Trött, trött, trött.
  • ettplustack

Madame Pernelle skrev 2009-06-13 09:29:16 följande:

Jag läser också chick lit-kursen. Jag tycker att det varit lite dåligt med besked kring kurslitteraturen. Några av böckerna står ju i kursplanen. Men så står det ju också "Skönlitterära texter tillkommer i överenskommelse med ansvarig lärare ca 3 000 sidor", när får man veta vilka böcker det är?
    Jag tycker också att det har varit dåligt med bra info och ganska rörigt... Men det är skönt att man bara ska skriva ett arbete på 10 sidor i alla fall :)
  • Reglementet

Jag ska tillbringa sommaren med att läsa fantasy. Kan det bli bättre?

• sandrasol

Madame Pernelle skrev 2009-06-13 09:29:16 följande:

Jag läser också chick lit-kursen. Jag tycker att det varit lite dåligt med besked kring kurslitteraturen. Några av böckerna står ju i kursplanen. Men så står det ju också "Skönlitterära texter tillkommer i överenskommelse med ansvarig lärare ca 3 000 sidor", när får man veta vilka böcker det är?
    du bestämmer nog själv vilka skönlitterära böcker du vill läsa. beroende på vad du vill skriva i ditt "paper"
  • Madame Pernelle
    ettplustack skrev 2009-06-13 11:40:42 följande:
    Jag tycker också att det har varit dåligt med bra info och ganska rörigt... Men det är skönt att man bara ska skriva ett arbete på 10 sidor i alla fall :)
    Vilken grupp är du med i? Tänkte om informationen beror på vilken lärare man har.
    Trött, trött, trött.
  • Madame Pernelle
    sandrasol skrev 2009-06-13 17:12:00 följande:
    Madame Pernelle skrev 2009-06-13 09:29:16 följande: du bestämmer nog själv vilka skönlitterära böcker du vill läsa. beroende på vad du vill skriva i ditt "paper"
    Aha, var det så enkelt. Så långt tänkte inte jag. {#lang_emotions_embarassed}
    Trött, trött, trött.
  • mpm

Har pluggat barnskötarprogrammet på distans och blir klar nu i höst. Det funkar bra, krävs självdiciplin. Handledare finns ju till hans om man har frågor så var inte rädd för att använda dig av det, det finns inga dumma frågor!
    Jag tyckte först att det var svårt att veta hur mycket jag skulle skriva till varje uppgift men det där ger sig efterhand. Lycka till med studierna!

• Maggis Nervis

JAg läser med Harry Potters världar

Fuck Google, ask me
Svar på tråden Är det fler som börjar sommarkurser på distans på måndag?