• MikaelaAndersson

Vad menas med att magen sjunkit?

Flera säger till mig att det ser ut som om min mage redan sjunkit. Vad menas med det? {#lang_emotions_dreamer}

• Svar på tråden Vad menas med att magen sjunkit?
  • April Mamma

Mot slutet så lägger ju sig barnet med huvudet neråt, antingen fixerat eller inte....
    detta kan göra att magen sjunker...eller det ser ut som att magen "sitter längre ner"

• Ekorrfamiljen

När bebisen fixerar sig tränger den ner lite i förlossningskanalen och då sjunker magen ner eftersom det blir mer plats uppe. Brukar vara skönt för då kan man andas igen. Det brukar ske ungefär fyra veckor före bf.

The confused squirrel strikes again...
  • Ekorrfamiljen

Ja, precis som April Mamma sa så behöver barnet inte vara fixerat, men det lägger sig tillrätta med huvudet ner alltså och då sjunker magen ihop lite.

The confused squirrel strikes again...
  • MikaelaAndersson

Okej men jag har 6 veckor kvar och dom sa redan det i vecka 30, bör jag vara orolig?

• LBochDS

När barnet fixerar sig, sjunker magen...dvs du får plats med 4 fingrar under dina bröst

• missteddy
    MikaelaAndersson skrev 2009-06-06 21:45:50 följande:
    Okej men jag har 6 veckor kvar och dom sa redan det i vecka 30, bör jag vara orolig?
    nä det behöver du inte vara jag var i v 30 denna gången när h*n vände sig. alla säger du kommer få tidigt nu men jag tror inte de. har en vän som hade fixserat sig redn v 30 första barnet och hon kom ut 10 dagar efter bf
  • glassen

Men det där beror väl på hur lång man är och hur stort SF-mått man har.

• Maac

Min bebis var fixerad i vecka 35, är i vecka 39+6 idag och inte har min mage sjunkit. Lika svårt med andningen fortfarande. Tycker gott han kan komma ut NU!

/Avundsjuk på alla med "låg" mage.

• MikaelaAndersson

okej skönt att höra :)

Svar på tråden Vad menas med att magen sjunkit?