Kimma72 skrev 2009-06-07 09:42:14 följande:
Jepp,jepp, tackar för bra synpunkter. Jag jobbar 12 timmars pass och måste sova och orkar inte hålla mig vaken om jag får för få timmars sömn. Och det är uteslutet, jag har ett säkerhetsjobb och måste hålla mig skärpt och vaken. Hade jag inte haft ett sånt jobb som jag har eller varit ledigt hade jag onekligen hämtat honom och skämt ut honom, det har jag gjort mååånga ggr genom åren redan. Men han vet att när jag jobbar har jag svårt att "jaga" honom och det utnyttjar han. Repsektlöst helt enkelt och imorse frågade jag honom när han kommit hem varför han ansåg att det är okej att JAG ska straffas för hans dåliga beteende och hans brutna överenskommelse genom förlorad sömn, trötthet, irritation som går ut över hela familjen samt att jag inte kan sköta mitt arbete ordentligt om jag är trött (vilket han vet). så jag frågade om han tyckte det var schysst om vi vänt på det och jag hållt honom vaken halva natten och sen tvingat honom till skolan dagen efter. "Neej" och sen får jag inte mer vettigt ur honom. Blir galen på detta. Till saken hör att han har ADD och har ibland väldigt svårt att tänka frammåt och se den naturliga logiken i sinna handlingar. Nu sitter jag på jobbet och försöker komma fram till ett lämpligt straff, 1 veckas utegångsförbud gör absolut ingen nytta för det är han "van vid" vid dethär laget. Någon som har ett bra tips? Vi bor på gård med djur så han hjälper redan till mycket hemma så det är inte heller nåt alternativ.
Då skulle du inte låtit han åka till en kompis utan låtit han vara hemma, kan man inte ha koll på det ungdommarna gör pga jobb osv (vilket jag förstår) men då e det bättre att han sover borta när du e ledig, tänkt om de supit sig fulla eller nått annat o polisen istället hämtat hem honom, de e en aning värre