• Blue Bear

1-åring på stranden: Badblöja eller Badbyxor??

Vi ska åka på 10 dagar solsemester till Kroatien.
    Sonen kommer ha fyllt 1 år så jag undrar hur man ska göra med "toa-besöken"

Ska jag köpa engångs badblöjor eller sånna där plastade badbyxor? Kanske både och? {#lang_emotions_undecided}

Det känns som engångs är mer praktiska eller?

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • Svar på tråden 1-åring på stranden: Badblöja eller Badbyxor??
  • a mor

Jag skulle nog använda engångsbadblöjor.

• Blue Bear

Jaa, jag får nog köp det! Det bara det att jag får ju ta med flera paket. Ve ej om det finns att köpa där nere..{#lang_emotions_undecided}

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • Mosaik

vet du ungefär hur ofta han bajsar?

Vi kommer göra såhär, lillan bajsar bara högst en gång om dagen.. lyckas hon tajma det på morgonen innan stranden kommer hon få ha vanliga badbyxor på stranden, ev de med inbyggd blöja.. Annars får hon ha engångsbadblöja tills hon bajsar och sedan gå med vanliga igen... kisset åker ju ändå rätt igenom..

Vid polen är det badblöjja som gäller OM det skulle ske en olycka

*stolt mamma*
  • FridaH

vi var iväg till Thailand med våran 10 månaders bäbis. Hon hade vanliga blöjor på stranden då och sedan när vi badade henne så badade hon naken eller med hel baddräkt. Hände aldrig några incidenter mer än kiss.....
    Var för varmt för henne att ha badblöjor och väldigt otympligt....

• Söta Nasse

vår son bajsar direkt på morgonen så här kommer vi bara att köra med vanliga solkläder och inget under. Orkar inte hålla på med en massa dumma badblöjor.

• näradig

vi kör solskyddsdräkt eller solskyddströja bara. Visar han inte när han behöver kissa/bajsa?

• sanna11111

Vi hade med både och, men badblöjorna va klart smidigast. Använde huggies. Dom va mycket mjukare än badbyxorna...

Söta Nasse skrev 2009-06-09 07:53:34 följande:

vår son bajsar direkt på morgonen så här kommer vi bara att köra med vanliga solkläder och inget under. Orkar inte hålla på med en massa dumma badblöjor.
    Vår sons mage har åxå alltid gått som en klocka, fast på semestern blev det lite annan mat och inte samma tider som hemma. Han bajsade inte alls regelbundet då. Blev ju förskjutet med flygtider osv. Kan va bra o tänka på...
  • Busbellan
    näradig skrev 2009-06-09 07:58:08 följande:
    vi kör solskyddsdräkt eller solskyddströja bara. Visar han inte när han behöver kissa/bajsa?
    Han är 1 år! Mina barn har då inte visat om de velat kissa och bajsa i den åldern.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • näradig
    Busbellan skrev 2009-06-09 11:55:27 följande:
    Han är 1 år! Mina barn har då inte visat om de velat kissa och bajsa i den åldern.
    inte? men det vanliga måste nog vara att de gör det.
    vi får se hur det är för ts.
  • Busbellan
    näradig skrev 2009-06-09 12:41:57 följande:
    inte? men det vanliga måste nog vara att de gör det.vi får se hur det är för ts.
    Jag är ganska övertygad om att de flesta INTE visar att de behöver kissa eller bajsa vid 1 års ålder, de flesta är ju faktiskt inte blöjfria förren tidigast 2 år
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden 1-åring på stranden: Badblöja eller Badbyxor??