• Viktoria74

Begagnad overall

Jag ska köpa en begagnad overall men vet inte så mycket om olika märken, vet att Reima är bra, men vad är t.ex Dit N Dat? Lite riskabelt är det ju att köpa över internet, men jag vill inte köpa en ny för över 1000 kr just nu. Vad anses vara okej märken respektive dåliga? Alla tips mottages med tacksamhet.

• Svar på tråden Begagnad overall
  • TheAngelMoM

vill bara fråga varför köpa en overall för 1000 kr som är ny när det finns skitbra billigare eller är det till dig den är?

• Viktoria74

Skrev jag inte just att jag INTE vill köpa en ny??? Jag är visserligen trött så jag kan ha uttryckt mig luddigt. Hursomhelst vill jag köpa en begagnad åt min 2-åring.

• SandvikenMamma

Ts:
    Hon som svarade dig menade nog bara att det finns andra overaller, som är billigare, alltså behöver man inte köpa dom som kostar 1000:- nya. Jag köpte t.ex. en för 150:-, ny då såklart.

Men om du absolut vill ha en begagnad, så får du nog vänta på att någon annan svarar, för jag kan inte mycket om overaller

• Pegasus

PoP är bra och på blocket brukar de inte vara så dyra. Jag har använt PoP till min kille och även fått låna overaller som haft några år på nacken men hållt värme inne och vatten ute.
    Hoppas jag kunde hjälpa till...Kramar

• Viktoria74

Aha, så här blir det när man blir väckt 17 gånger på en natt. Jag tycker alla alltid bara pratar om Reimaoveraller och andra dyra alternativ. Sen finns ju t.ex HM men de kostar ju också några hundra. Därför tänkte jag att en begagnad av ett bra märke kanske skulle duga. Var hittar man ny overall för 150?

• TheAngelMoM

för det första behöver du INTE överreagera
    det jag menade var det att varför har du bara kollat på overaller som kostar 1000 kr när det finns skitbra för 300 kr som är typ bävernylon.
    det var inget illa ment det var som ett litet hjälp att det faktiskt finns bra overaller billigare...

• Viktoria74

TheAngelMoM, förlåt, jag läste själv det jag skrivit, det lät otrevligt, ursäkta. Jag är jätteglad för all hjälp så klart. Är som sagt lite trött, hoppas du inte blev arg. Jag ska nog ge mig ut och titta efter billigare nya om dom är ok. Tycker som sagt att alla bara pratar om dessa dyra som om det inte fanns några alternativ!

• Avelyn

Köpte en overall till min son förra året ny på Rusta. Ingen märkesvara men det var bävernylontyg i af. Den ska lillebror ärva nu.. duger bra. Den kostade då 200 kr. Vet inte om de hunnit få in några nu i år.. men kanske..

• Mia83

Vill du hitta begagnat kan jag rekommendera tradera...där kan an göra riktiga fynd!

• TheAngelMoM

viktoria
    ingen fara vart mest förvånad men det är glömt o förlåtet

rotade fram nyaste Vi föräldrar där dpom har en liten guide om overaller för barn o priser o vilka som är bra o dåliga.
    en dom tycker är helt okej frö priset är blå/gul 499 kr och bävernylon finns på lindex.
    samma med en från h&m 449 kr blå bävernylon
    samma igen med en från kapp ahl en mörkblå/ljusblå för 499 kr bävernylon

det finns ju självklart billigare men detta var bara på bävernylonoveraller. dom bruakr vara lite dyrare

• Nervis

Kanske inte svar på din första fråga men på din andra fråga. Har du medmera kort? Isf brukar man med jämna mellanrum få rabattkuponger från kappahl, tex 25% på allt du handlar till barn eller på en vara (lite olika) Nu senast fick jag en kupong med 25%rabatt på allt jag handlar till barn vid ett tillfälle. Kanon om man tex ska köpa en overall, det blir ju en del i rabatt då. Så kostar overallen typ 300 :- ordinarie så blir den ju betydligt billagare med kupongen.

Å andra sidan kan man säkert hitta en toppen overall beg. oxå. Du får väl jämföra priserna och se vad det är värt? Tradera är väl ett ställe många använder? Inte gjort det själv dock...

Och jag vet hur dåligt man fungerar när man inte får sova

• Gisse the one and only

De som finns på Linus o Lotta är i Finetex och den är varmfodrad. Jag har själv alltid köpt bävernylon till mina barn och på HM nu på hösten, så har de ibland ett par dagar med kanonpris på overallerna och jag fyndade där förra året för 298 kronor.

• Viktoria74

TheAngelMoM, tack, det är nog en i bävernylon som är aktuell! Jag fick riktigt dåligt samvete över att jag låter som ett surkart när folk är snälla och slösar sin tid på att hjälpa mig....

• TheAngelMoM

viktoria absolut ingen fara du ska se hur jag reagerar ibland men nu är jag gravid o har överflöd av hormoner men det får jag även om jag inte är gravid ibland plus att det är morgon så allt é förlåtet

• Gisse the one and only

Sur? Vaddå sur, vem.....?

• Viktoria74

Vad bra, vill inte skapa kass stämning här som är så trevligt!!

Svar på tråden Begagnad overall