Anonym (fy faan) skrev 2009-06-08 09:33:09 följande:
jag hade inte ont av själva tabletterna, var lite sammandragningar utan just hur mkt jag blödde! jag hade ju aldrig i helvete klarat av att jobba dagen efter med så mkt som ja förlorade och med problemen som tillstötte. Det lät så himla bra att göra en medicinsk abort men det var det värsta jag gjort i hela mitt liv. Kirurgisk märker man ingenting hade inget ont efter skrapningen och blödde väldigt väldigt lite. Visserligen en sövning och de innebär risker men man kan få den i ryggbedövning med och då är man ju vaken osv det enda är att man får stanna lite längre så att ryggbedövningen går ut. kan ju vara ett bra alternativ om man är rädd för att sövas eller liknanade jag valde ju att göra medicinsk inte meningen man ska behöva genomgå båda 2 tycker jag men som sagt det satt ju mkt kvar i mig. Som (aj) skriver de är väldigt vanligt att man kommer tillbaka på återbesöket och endå behöva sövas för o ta bort rester eller att de sitter där o man inte vet de och får livmodersinfl.
Men läkare rekomenderar ändå och göra medicinsk framför skrapning... Endel har ont endel har inte alls ont ja kände inte ens några sammandragningar..
Ja hade inte kunnat jobba dagen efter för ja var svimfärdig inte för att ja blödde..