• Laplata

Rosenrot+gravid?

Hej, jag undrar om det finns några som hade svårt att bli gravida och sedan lyckades med Rosenrot?

Vi har försökt i flera år men inte vait i närheten av ett plus. I maj gjorde vi vårt första IVF försök som slutade i ett tidigt MF och eftersom sjukhuset stänger under Juli kommer vi behva vänta tills augusti med vårt första FET försök.
    Eftersom hoppet är det sista man förorar ska vi självklart myssa lite extra de här månaderna men tänkte om man kankse kan göra något för att öka chansen för att ett mirakel ska inträffa

Jag läste att Rosenrot ökar lusten, ger en ökad östrogen aktivitet och ökad fertilitet så jag tänkte höra om det finns några här som kunde berätta om era erfarenheter

• Svar på tråden Rosenrot+gravid?
  • Mosing

Hej! Vi hade försökt i 14 månader när jag provade rosenrot för att försöka korta ner cykeln och känna av ÄL. Och det funkade! Hann bara äta 2 veckor innan det tog sig Till störst del (gissar jag) tack vare att jag kände att jag hade ÄL så vi kunde se till att ha sex den dagen. Vet inte hur den påverkade själva fertiliteten däremot. Lycka till!!!

• Laplata

Moppen: Tack för svaret och Grattis!!! jag har nu köpt Rosenrot och kommer att börja ätta de så fort jag får min mens nästa vecka

Kan jag fråga hur du kände av ÄL? vad hade du för syntom?

• Tuplan

Kan man ta Rosenrot även om man har normal mens cykel? Vad gör egentligen Rosenrot med kroppen?

• Mosing
    Laplata skrev 2009-06-16 15:19:43 följande:
    Moppen: Tack för svaret och Grattis!!! jag har nu köpt Rosenrot och kommer att börja ätta de så fort jag får min mens nästa vecka Kan jag fråga hur du kände av ÄL? vad hade du för syntom?
    Jag som ALDRIG känt en enda ÄL fick tydlig värk i ländryggen, ungefär som första mensdagen. Min sambo hävdar att det var psykologiskt... för att jag även ÄL-testat kvällen innan och visste att det var på gång. Men jag vet det kändes klart mycket mer än någonsin förut

Lycka till!!
  • Laplata

Moppen, tack för ditt svar! då ska vi se om jag också har tur!

Tupplan: här kan du läsa lite om Rosenrot. Jag har också normal cykel och tror inte det spelar någon roll. Jag har försökt i flera år nu så jag testar vad som hellst, sen får man se om det börjar krångla med cyklen så får jag sluta ta dem

www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html

• Maja09

apiforce är också jättebra för att få bättre ägg och bättre ägglossning, jag äter både och rosenrot och apiforce känner nästan som mensvärk när jag får äl. enda nackdelen är att brösen ömar lite mer än vanligt,
    jag blev gravid på en gång men tyvärr fick jag mf så nu är de på de igen snart
    men VIKTIGT!! du skall endast äta detta mellan mens och äl och ha uppehåll mellan äl och mes eftersom det inte finns någon forskning på hur dessa saker påverkar fostret. så bara mellan mens och äl alltså.
    lycka till!!

• Viktoria5

Hej Hej!
    Har också problem med min ÄL. Ätit pergotime och blev gravid men tyvärr mf förra veckan 6+2. ska ha uppehåll m pergo åtm till auguste men undrar bara var man kan köpa rosenrot och apiforce? Vad gör apiforce för kroppen?

• Maja09

apiforce är bidrottninggele. ger bättre ägglossningar och friskar ägg om jag fattat de rätt... den köper du i hälsokost affären. prata med dom där så kan dom ge dig ett mer utfylligt svar. Men den inehåller iallafall det som bidrottningen lever av för att klara av att prestera så mycket ssom hon gör. rosenrot finns de en uppsjö av men den på apoteket är bra! den har hög halt i sig.
    billigast får man nog apiforce på azon.nu

Svar på tråden Rosenrot+gravid?