solskyddsfilt/gardin
jag letar efter ett bra solskydd till barnvagnen. jag har hört att det ska finas en filt med små hål i att hänga på suffletten alltså små lufthål. nån som nåt om denna o var jag kan hitta den. andra tips tas oxå gärna emot
jag letar efter ett bra solskydd till barnvagnen. jag har hört att det ska finas en filt med små hål i att hänga på suffletten alltså små lufthål. nån som nåt om denna o var jag kan hitta den. andra tips tas oxå gärna emot
Jag har en Kurtis (www.kurtisbaby.se) och är jätte nöjd. Lillan stortrivs och sover bäst med den även om solen inte skiner. De klart den är tjock så det är nog en fördel om man har en hyfsat välventilerad suflett om det är högsommarvärme antar jag men hittils upplever jag det som den mer isolerar bort värmen än tvärt om.
Jag beställde igår en sådan: http://www.mammashop.se/product.asp?product=1694
Har en svart emmaljungavagn så jag ville ha en rosa. Såg till min glädje att den rosa och ljusblå är på rea nu!
99kr + 39kr frakt = 138kr!
Fick tipset av en vän som har en sådan. Hon är jätte nöjd med sin.
Jag är jättenöjd med denna; aussiesfinest.jetshop.se/default.aspx&cat=135 Här ligger hon skyddad från solen & kan ändå se sig om. Den är väldigt strechig så kan dra ner den för hela öppningen när hon somnar, även super att sätta på babyskyddet i bilen!
Jag tror att suflettens kant inte bör vara alltför tjock för då kan det nog vara knepigt att få över ringarna. Bäst är väl att gå in i en butik och prova om du har någon när där du bor. Jag har en Quinny Freestyle och på den passar den utmärkt.
Jag gjorde en egen "kurtis" tog en av lillans filtar, lite tjockare variant för att stå emot solen och köpte duschdraperi ringar på ikea 12 st för 9 k. bara att lägga filten mot suffletten och trycka fast den med ringarna, funkar kanon! De ringar som blir över har jag och hänger upp olika leksaker i sufflettten med.
Skönt att inte behöva släpa med ännu mer grejer utan kunna använda det som redan finns =)
Vi har en solskärm från Teutonia som passar alla vagnar, kosar 199:- och den har varit och är helt suverän.
tack för alla svar, kanske blir det solskärm från teutonia eller filten www.mammashop.se/product.asp
nån som har fler tips så mottager jag gärna dem