• Anonym (anonymbarav5än)

kan jag äta fetaost fast jag är gravid?

Har ju hört att man inte ska äta vissa ostar men hur är det med fetaost?

• Svar på tråden kan jag äta fetaost fast jag är gravid?

åh! tack snälla du räddade min dag är såå sugen på just det. ville vara anonym än så länge eftersom jag bara är i v 5.

åh vilken bra länk!!! tack snälla rara!!

• womaninlove777

Går hur bra som helst!!! Jag äter det hela tiden, är tokig i det!

• La Lola
    Anonym (anonymbarav5än) skrev 2009-06-07 15:26:59 följande:
    åh vilken bra länk!!! tack snälla rara!!
    De är samma kostråd som din BM kommer att ge dig sen. Så de där kan du lita på. Det är de officiella kostrekomendationerna.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
    womaninlove777 skrev 2009-06-07 15:28:50 följande:
    Går hur bra som helst!!! Jag äter det hela tiden, är tokig i det!
    jag är åxå tokig i det! men har inte vågat äta det, men nu ska jag åka till affären och äta feta så det sprutar ur öronen är sugen på rök lax o ädelost åxå men det är ju förbjudet tyvärr

La Lola skrev 2009-06-07 15:30:34 följande:

De är samma kostråd som din BM kommer att ge dig sen. Så de där kan du lita på. Det är de officiella kostrekomendationerna.
    tack snälla!! vilka fina namn dina barn hade förresten.
  • La Lola
    Anonym (anonymbarav5än) skrev 2009-06-07 15:36:28 följande:
    jag är åxå tokig i det! men har inte vågat äta det, men nu ska jag åka till affären och äta feta så det sprutar ur öronen är sugen på rök lax o ädelost åxå men det är ju förbjudet tyvärr
    Kolla här

"Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum."

Från kostråden.

O så finns det vanlig ädelost på tub som är helt ok för gravida!
    Ost på tub upphettas till mellan 120-140 grader o ev listera dör redan vid 70.
  • La Lola
    Anonym (anonymbarav5än) skrev 2009-06-07 15:37:18 följande:
    La Lola skrev 2009-06-07 15:30:34 följande: tack snälla!! vilka fina namn dina barn hade förresten.
    Tack.

La Lola skrev 2009-06-07 15:39:27 följande:

Kolla här "Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum."Från kostråden. O så finns det vanlig ädelost på tub som är helt ok för gravida! Ost på tub upphettas till mellan 120-140 grader o ev listera dör redan vid 70.
    Åh!! guud snälla människa jag tror jag älskar dig!!!! herreguuuud jag hoppar av glädje nu!!! jag ser det ju själv nu åxå jag kan ju för sjutton äta det nypackat o osten på tub!!!!!! åhhh!! du förgyllde hela min dag!!!!! miljarders rosor till dig!!!!!!!TACK SNÄLLA!!!!!!!
  • La Lola
    Anonym (anonymbarav5än) skrev 2009-06-07 15:43:14 följande:
    La Lola skrev 2009-06-07 15:39:27 följande: Åh!! guud snälla människa jag tror jag älskar dig!!!! herreguuuud jag hoppar av glädje nu!!! jag ser det ju själv nu åxå jag kan ju för sjutton äta det nypackat o osten på tub!!!!!! åhhh!! du förgyllde hela min dag!!!!! miljarders rosor till dig!!!!!!!TACK SNÄLLA!!!!!!!
    Hahahahaha!

Kostråden har jag stenkoll på så undrar du något framöver så fråga gärna.
    Jag ska inte skvallra om du skulle inboxa o avslöja vem du är.

La Lola skrev 2009-06-07 15:45:59 följande:

Hahahahaha! Kostråden har jag stenkoll på så undrar du något framöver så fråga gärna. Jag ska inte skvallra om du skulle inboxa o avslöja vem du är.
    åh vad snäll du är!! nu ska jag skynda till affären o STORHANDLA!!!!
  • womaninlove777
    Anonym (anonymbarav5än) skrev 2009-06-07 15:36:28 följande:
    Ja det är bra, kör hårt med fetan tjejen! Kram
    womaninlove777 skrev 2009-06-07 15:51:34 följande:
    Ja det är bra, kör hårt med fetan tjejen! Kram
    hihi kram kram!!
Svar på tråden kan jag äta fetaost fast jag är gravid?