• Anonym (fake)

Hur känns silikonbröst?

Killar o tjejer..ni som har klämt på silikonbröst.. hur känns dem egentligen? skriv gärna om det är silikon eller koksalt också..
    jag vill inte ha några moralpredikningar om vad som är rätt och fel. jag har 70aa idag och står i valet mellan koksalt och silikon och har tänkt lägga in så jag får en c-kupa. Problemet är att jag verkligen inte känner någon som har opererat sig. visst jag har kännt på implantaten, men det blir ju skillnad när dem kommer in i kroppen. Känns dem onaturliga, hårda, muka eller ganska naturliga?

• Svar på tråden Hur känns silikonbröst?
  • Anonym

jag har känt på ett par silikon ett par gånger. det känns som vanliga, fast när man vet att det inte är det så tappar man lusten på dom, tyvärr

• Anonym (fake)

Vad tråkigt

Så enligt dig är det egentligen mer tändande med pyttebröst framför snygga silikon då? Visserligen gör jag det för min egen skull då jag tycker det är jobbigt att gå i bikini osv nu, men vill ju att min man skall tycka att det är lika tändande sen när han klämmer på brösten trots att dem är fake.

• Anonym

Det beror ju på vilken sort du väljer.
    Den säkraste sorten är gelehallonimplantat och de är, som namnet antyder som gelehallon. Att de är fasta gör att de inte kan läcka och sticka iväg i kroppen - de är oftast anatomiska (droppformade) och ger snyggast och naturligt resultat. Men de är som sagt fasta.

Vanliga silikonimplantat är mer som en påse med trögflytande slem i (dvs mjukare och mer följsamma), men de måste man byta oftare eftersom de kan läcka. Mig veterligen har gelehallonimplantat livstidsgaranti.

Jag har gelehallonimplantat och resultatet blev skitsnyggt, naturligt och känns ungefär som att klämma på mina lår/häck (svårt att beskriva). Lite fastare än en sladdrig tjockismage/vanliga stora rattar d.v.s. Men det är bara skönt, för jag behöver aldrig ha BH av bekvämlighetsskäl (däremot pushup ibland när jag vill festa till det - då blir det rätt dramatisk klyfta ). Jag hade en nästan tom A-kupa och har nu C. Perfekt storlek och form - ingen skulle gissa att de är fejk. Jag har ALDRIG ångrat mig och jag tycker att det är bland det bästa jag har gjort. Alla kläder sitter jättesnyggt och jag känner mig 100% avslappnad naken numera. Tidigare hade jag konstant ångest över min kropp.

• Airlee

Jag känner många som har implantat och de jag har känt på känns helt okej, lite annorlunda än naturliga bröst så klart men inget som stör. Och gemensamt för alla är att de är snygga. Tycker att det är väldigt sällan nu för tiden som man ser fula implantat. Tror inte att din man kommer att ha något att klaga på. Lycka till.

• Anonym

Om du går på en konsultation hos plastikkirurgen får du känna på ett implantat. Resultatet blir alltså inte en total överraskning! Du måste inte boka in operation i samband med konsultationen, utan det kan vara en utgångspunkt i dina funderingar.
    Jag tror inte heller att det är någon risk att din man kommer att klaga.

• Anonym

Koksalt är det minst säkra inlägget. Det kan spricka närsomhelst och själva lösningen är en färskvara som behöver bytas med jämna mellanrum. De ger ofta en rätt skvalpig känsla också.

• MiniLo

Skriv till mig i min inbox så ska jag svara på allt du vill veta! Jag har opererat brösten 5 ggr och haft båda delarna! :)

{#lang_emotions_flower}

• Anonym (fake)

Du som har gelehallon.. vilket märke på implantatet har du och hur mycket lade du in? vilken klinik gjorde du dem på?

• Anonym

Anonym (fake) skrev 2009-06-07 17:11:43 följande:

Du som har gelehallon.. vilket märke på implantatet har du och hur mycket lade du in? vilken klinik gjorde du dem på?
    Oj, märke vet jag inte. Jag la in 360 (anatomiska) i båda hos Viktoriakliniken (av Charles - som förmodligen är Sveriges bästa plastikkirurg! Lite dyrare men SÅ värt det). Inga komplikationer någonsin, jättebra rådgivning och genomförande. Det var 4 år sedan och jag har ingasomhelst klagomål.
  • trebarsmamma

jag har också gelehallon och har 500 i varje.
    jag gjorde mina i lindköping hoss gunnar kratz, och han är sveriges ända profesor i det ämne och han är jätte duktig.

MiniLo varför har du opat dig 5 gånger, har du fått betala fullt pris varje gång eller har du fått rabatt

Svar på tråden Hur känns silikonbröst?