• Teeeeess

Hur känns de första "sparkarna" och hur vet man att de är dem?

På Tisdag går jag som gravid in i vecka 20 och ännu har inga sparkar, buffar eller fladder känts från min mage. På RUL sparkade bebis vilt i magen, men jag känner inte dem Jag vet ju att det kommer, men undrar så mycket ifall om någon kan förklara mer specifikt hur de känns? Jag vill ju inte missa dem.

• Svar på tråden Hur känns de första "sparkarna" och hur vet man att de är dem?
  • emelielöfstedth

hejhej jag börja känna sparkarna i v.20 tror jag. Du vet när det är e bebisen som sparkar, det är bara något man vet:)

• TiZasMamma

Är du förstförderska kan det ta lite längre tid innan man känner det första sparkarna kan går till vecka 23-24. Jag tror inte du behöver vara orolig =)

• Lycklig78

Jag kände i v 23. Den tycker inte om typ sittande framåt lutad mot dator, så då kom första buffen för mig Lycka til

• Martalin

Jag är i v 19 och har oxå funderat på hur de ska kännas när den lill* sparkar. Tycker mej ha kännt små buffar/fladder mot handen när jag hållt den emot magen, men vet ju inte om de är den som kännts. Är de vanligast att man känner den emot handen när man håller emot eller ska man liksom känna den inuti?! Hoppas på tydliga buffar för oss snart! :)

• Cige

jag kände första i v 22, inte kännt något innan och då va jag först inte ens säker på att det var något! Kändes som om en tuggumibubbla "ploppade" i magen typ :)

• Mattilda

jag kände först runt v20..och då endast om jag hade handen mot magen..sen efter några veckor kändes det även utan handen :)..beror mycket på hur man har moderkakan..jag hade min framåt och då är det lite svårare att känna.

• Nawi

Kände första sparken i vecka 23 när jag satt ner och som ngn skrev, det går inte att ta miste på! Sen gick det ytterligare en vecka innan jag kunde känna själva sparken mot handen. Han i min mage har sen heller aldrig sparkat mkt, ett par kickar om dagen, inget på natten och det tog ett tag innan jag förstod att det är helt normalt, jämförde mig med andra som sa att de var helt blåslagna inne i magen och inte kunde sova osv...

• Filura

kände oxå mest när jag satt ner så att magen blev ihoptryckt....trångt antagligen då:)
    Det var veckan efter ul...v.19 tror jag...fast jag fatta nog inte helt å hållet förrän veckan efter då det kändes tydligare. Svårt att beskriva, men du fattar jag lovar:)

• elinasteen

när jag var gravid ställde jag samma fråga till min mamma, hon svara att det känns som fiskstjärtar som snärtar till lite men var ju inte gravid sen tydligen, så fick aldrig uppleva fiskarna i magen

• Teeeeess

Tack så mycket för alla svar

Jag vet ju givetvis att dem kommer, men man vill ju känna det lilla livet i magen Det är jag nog inte ensam om att känna och så många andra blivande mammor man pratar med som också är förstföderskor har känt i flera veckor tillbaka, så började känna mig lite ensam Men vad skönt att jag inte är det!

Svar på tråden Hur känns de första "sparkarna" och hur vet man att de är dem?