• miss nöjd

Få bort spindlar- ngn som testat ngt som funkat?

Har en altan som det är så äckligt mkt spindlar under/på/runt och jag är dessutom spindelrädd och hatar dessa djur. Sökte runt på nätet och hittade ngn dosa med UL-ljud som skulle få bort spindlar också, men vet inte om det funkar? Har ni ngt annat tips elelr om ni kanske testat en UL-dosa?

• Svar på tråden Få bort spindlar- ngn som testat ngt som funkat?
  • Lilla näktergal

Urk, hänger på. Är också spindelrädd som fan! Min lilla son på 2,5 får jaga spindlar här hemma! Hade varit fint med nån dosa

• miss nöjd

www.skadedjurskontakt.se där säljer de den dosa jag pratade om. man skriver in vilket djur det handlar om så visas en produkt. Undrar så in i 17 om det kan funka verligeb? Jag skulle lätt ta till alla medel- gift om så är....

• krabban

Spindlar är nyttodjur!
    Fångar andra insekter som är skadliga och totalt ofarliga för människor!

• miss nöjd
    krabban skrev 2009-06-09 07:35:42 följande:
    Spindlar är nyttodjur!Fångar andra insekter som är skadliga och totalt ofarliga för människor!
    men jag vill inte ha dem här hos mig. De ska DÖ.
  • rosmas
    miss nöjd skrev 2009-06-09 07:37:02 följande:
    haha! Låter ungefär som mig =)
    ~~Edvin 070816~~Theo 090211~~
  • P ä r l a n
    krabban skrev 2009-06-09 07:35:42 följande:
    Spindlar är nyttodjur!Fångar andra insekter som är skadliga och totalt ofarliga för människor!
    Och det hjälper en med spindelfobi hur?
  • Bam
    miss nöjd skrev 2009-06-09 07:37:02 följande:
    Vi körde med Radar förra sommaren. Det hjälpte faktiskt. Ska spruta en runda detta året med.
    Jag dansar aldrig nykter!
  • miss nöjd
    Bam skrev 2009-06-09 09:05:58 följande:
    Vi körde med Radar förra sommaren. Det hjälpte faktiskt. Ska spruta en runda detta året med.
    Oki. Ja, det kanske jag kan dränka altanen med.... Tack för tipset
  • Stardust74

Jag hatar spindlar oxå, har ibland påhälsning av STORA äckliga källarspindlar och dem får min man eller son bära bort. detsamma gäller de med liten kropp och långa ben- usch! I värsta fall dammsuger jag upp dem. Miljövänligt i allafall...

• Söta Nasse

ställ fram en skål med fun light. det innehåller nervgift i minimal mängd, men det är mycket för de små rackarna. Dödade mina myror så. Vet ju dock inte om även spindlar tycker om sött, men det är väl bäst att testa

• lillpuppsan

Jag är extremt spindelrädd, och oftast så ploppar dom ju såkalrt fram när man är ensam hemma!
    Då vill jag bara grina och sen hämtar jag dammsugaren och dammsuger upp spindeln.. sen så tror jag alltid att den ska komma krypande ut igen så då brukar jag dammsuga hemma sen gå och dammsuga upp lite jord i rabatten ute..
    sen låter jag dammsugaren stå framme ett tag också måste jag tvunget starta dammsugaren ibland så att den sugs tillbaka in i påsen ifall den krypit ut i slangen..

buuurrrr.. jag får rysning bara jag tänker på det!

• Malia75
    lillpuppsan skrev 2009-07-10 07:47:58 följande:
    Jag är extremt spindelrädd, och oftast så ploppar dom ju såkalrt fram när man är ensam hemma!Då vill jag bara grina och sen hämtar jag dammsugaren och dammsuger upp spindeln.. sen så tror jag alltid att den ska komma krypande ut igen så då brukar jag dammsuga hemma sen gå och dammsuga upp lite jord i rabatten ute.. sen låter jag dammsugaren stå framme ett tag också måste jag tvunget starta dammsugaren ibland så att den sugs tillbaka in i påsen ifall den krypit ut i slangen..buuurrrr.. jag får rysning bara jag tänker på det!
    Haha, så gör jag också! Trodde jag var ensam om att bete mig så dumt.
  • mammaflickan

Jag har en dosa, o den har jag bredvid mej när jag sover, o på dagarna i hallen. Har inte sett nån spindel inne sen jag fick den, så förmodar att den funkar någolunda iaf. Men får väl se till hösten då brukar dom ju smyga in. Min moster har också en, hon testade när hon såg en spindel att sätta på dosan i närheten av den och då rullade den hop sig till en boll o låg still, som död. Då kan man ju slänga på en bok eller skrika efter hjälp.

Svar på tråden Få bort spindlar- ngn som testat ngt som funkat?