• solstugan

någon som startat anhörigmöte?

någon som har startat anhörigmöten? finns inga i min stad och hade varit skönt att ha ett att gå på så jag funderar på att starta men hur går jag tillväga?

• Svar på tråden någon som startat anhörigmöte?
  • Anonym (helt slut)

Många gånger glöms anhöriga bort.  Saknar anhörigmöten. Vet inte vart jag ska vända mig.. Bor i sthlm. Hade en lång relation med en man som var missbrukare. bröt för inte så längesen.  Den relationen krossade ganska mycket inom mig. Känner mig som trasig inuti. Men håller färgen utåt... Vi har också en liten son . Vill göra det bra för honom. Men mår inge bra själv inuti... Men jag har flytat från exet ...  Men det kommer ta tid att bli helt bra. Är nog vad man kallar medberoende..

• Anonym (anhörig44)
    solstugan skrev 2009-06-07 17:21:08 följande:
    någon som har startat anhörigmöten? finns inga i min stad och hade varit skönt att ha ett att gå på så jag funderar på att starta men hur går jag tillväga?
    Bra initiativ!
    Vilket beroende gäller det?
    Är det narkotika/läkemedel så hör efter med Nar-Anon (www.nar-anon.se/), alkohol så bör Al-Anon (www.al-anon.se/) kunna hjälpa till.
    Finns det en stad i närheten där det finns möten? Kan vara bra att ha gått på en del möten innan så man har en uppfattning om hur möten går till.
Svar på tråden någon som startat anhörigmöte?