• Ankissen

Sy förvaringsficka till element?

Vi har vårt skötbord till Ella på golvet i badrummet, framför ett element. Elementet är för vattenburen värme, alltså inget brandfarligt elelement.
    Min undran är nu om man skulle kunna sy någon typ av "förvaringsvägg" med små fickor i för blöjor, salvor, extra boddysar och annat som behövs till bebis, för att hänga på elementet. Det ska inte vara tungt, utan endast till förvaring av kanske fem blöjor, 10 tvättlappar osv.

Hur skulle man kunna fästa en sån anordning på ett element? Min tanke var att kanske fästa tyngder i remmar som man hänger över på baksidan, men jag vet inte om det är bra, eller om något annat är bättre.

Nån som kan hjälpa mig med lite tankar?

• Svar på tråden Sy förvaringsficka till element?
  • Tuffen

Det ska vara fritt framför elementet, eftersom varmluften behöver cirkulera ut i badrummet. Om du sätter för något, t ex en förvaringsficka, minskar du elementets effekt. Det är ju verkligen inte bra, eftersom du vill att varmluften ska cirkulera i badrummet.

• Ankissen
    Tuffen skrev 2009-06-07 18:48:30 följande:
    Det ska vara fritt framför elementet, eftersom varmluften behöver cirkulera ut i badrummet. Om du sätter för något, t ex en förvaringsficka, minskar du elementets effekt. Det är ju verkligen inte bra, eftersom du vill att varmluften ska cirkulera i badrummet.
    Fast vi har alla element avstängda ändå nu under sommaren...
  • kaksmulan

Jag tror kardborre funkar bättre, eller gummiband...

Eller varför syr du inte som ett överdrag som du trär över elementet.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Ankissen
    kaksmulan skrev 2009-06-07 18:51:49 följande:
    Jag tror kardborre funkar bättre, eller gummiband... Eller varför syr du inte som ett överdrag som du trär över elementet.
    Överdrag kanske är en smart idé, men hur gör jag då med väggfästena? De sitter ju ganska högt upp, så överdraget kan ju inte gå så långt ner på baksidan...
  • kaksmulan
    Ankissen skrev 2009-06-07 18:55:07 följande:
    Överdrag kanske är en smart idé, men hur gör jag då med väggfästena? De sitter ju ganska högt upp, så överdraget kan ju inte gå så långt ner på baksidan...
    Du kan ju göra slitsar för väggfästena och sen sätta fast tyget med kardborr under fästena
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Ankissen
    kaksmulan skrev 2009-06-07 19:00:45 följande:
    Du kan ju göra slitsar för väggfästena och sen sätta fast tyget med kardborr under fästena
    Hihi det har du rätt i! Ska fila lite på den idéen!
  • Åsa Lund

Jag hade nog tagit veckband till gardiner och sen krånglat med gardinkrokar för att få tyget att hänga på elementet. Eller nån annan krok för att få tyget att hänga på framsidan.
    Värmen stiger ju uppåt så det är ovansidan på elementet man inte ska blockera.

Svar på tråden Sy förvaringsficka till element?