• Världens bästa barn

ögoninflammation

En dum fråga,
    kan man åka in på akuten då man har fått ögoninflammation?
    Har behandlat med Fucithalmic i 3 dagar men nu gör det så satans ont i högra ögat!
    Vänstra ögat är också drabbat men mycket bättre än det andra..

Blundar med ögat för att det bara svider..geggar och sväller mer och mer.
    Ska jag vänta över natten eller?!

• Svar på tråden ögoninflammation
  • kaksmulan

Mitt säkraste tips mot ögoninflammationer är att hacka lök!!
    Så fort jag, maken eller barnen får minsta lilla känning så sätter vi gång och hackar lök så där riktigt mycket så det svider i ögonen. Barnen sätter jag på bänken brevid mig och så hackar jag...
    Själva löksaften innehåller massor av antioxidanter och andra antiinflammatoriska ämnen så infektionen brukar kunna ge med sig rätt snart!

Om inte annat kan du ju alltid prova!

Lycka till och hoppas att det snart går över!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Världens bästa barn
    kaksmulan skrev 2009-06-07 18:54:50 följande:
    Mitt säkraste tips mot ögoninflammationer är att hacka lök!!Så fort jag, maken eller barnen får minsta lilla känning så sätter vi gång och hackar lök så där riktigt mycket så det svider i ögonen. Barnen sätter jag på bänken brevid mig och så hackar jag... Själva löksaften innehåller massor av antioxidanter och andra antiinflammatoriska ämnen så infektionen brukar kunna ge med sig rätt snart!Om inte annat kan du ju alltid prova!Lycka till och hoppas att det snart går över!
    Jo. jag har fått det tipset.
    Tyvärr så reagerar jag väldigt sällan på lök..
    Jag börjar bli desperat.
  • tingi

Världens bästa barn skrev 2009-06-07 18:50:27 följande:

En dum fråga,kan man åka in på akuten då man har fått ögoninflammation?Har behandlat med Fucithalmic i 3 dagar men nu gör det så satans ont i högra ögat!Vänstra ögat är också drabbat men mycket bättre än det andra..Blundar med ögat för att det bara svider..geggar och sväller mer och mer.Ska jag vänta över natten eller?!
    är du mycket röd i ögat? är det mer koncentrerat rött mot iris? är du ljuskänslig? är synen påverkad på något sätt tycker du?

gjordes det några odlingar så att det verkligen är säkert att det var pga bakterier?
  • LabolinaB

Att "ögat sväller" vad menar du med det? Akuta tillstånd i ögat innefattar smärta och synpåverkan. Du har ingen allergi/astma i botten? Någon ögonsjukdom? Om det istället rör sig mer om diffust rött i ögonvitan, sveda, varigt så stanna hemma, fortsätt behandlingen , om inte bra imorgon ring din VC för nytt besök. Fucitalmic tar Stafylokocker och man kan ju testa Chloromycetin som är bredare i sin täckning alt tänka på andra bakterier så som klamydia (vet inte om det kan vara tänkbart i ditt fall?)

• Världens bästa barn
    LabolinaB skrev 2009-06-07 19:45:48 följande:
    Att "ögat sväller" vad menar du med det? Akuta tillstånd i ögat innefattar smärta och synpåverkan. Du har ingen allergi/astma i botten? Någon ögonsjukdom? Om det istället rör sig mer om diffust rött i ögonvitan, sveda, varigt så stanna hemma, fortsätt behandlingen , om inte bra imorgon ring din VC för nytt besök. Fucitalmic tar Stafylokocker och man kan ju testa Chloromycetin som är bredare i sin täckning alt tänka på andra bakterier så som klamydia (vet inte om det kan vara tänkbart i ditt fall?)
    Klamydia..i ögat??
    Hänger inte riktigt med där =)

Var iallafall in på akuten efter ett samtal dit.
    Har kraftig ögoninflammation med ljuskänslighet.
    Svullen på hela höger sida av ansiktet så jag ser ut som en delfin   haha!
    Har alla persienner neddragna o solbrillorna på..smetar chloromycetin som jag ska ta minst 4 ggr / dag.
  • LabolinaB

jo då man kan ha klamydia även i ögat! Vad bra att du fick hjälp, krya på dig!

Svar på tråden ögoninflammation