• Behemot

    Vilket r det största etikettsbrottet? (gäller ytligt bekant)

    Två ytligt bekanta sitter bredvid varandra på en middag, det är inte den andre som har lett samtalet till det den som ställer frågan vill veta.


    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket r det största etikettsbrottet? (gäller ytligt bekant)
  • Angels Fall First

    Jag skulle kunna och ställer oftast alla dom där frågorna till ytliga bekanta. Kanske inte alla frågorna till samtliga bekanta men ändå


    mina svenska tangenter kommer och går
  • frecklefart90

    Fråga om någon funderar på att skaffa barn.
    Det kan ju vara jättekänsligt.

  • Clobberella

    Jag skulle nog undvika allt det där. Möjligtvis skulle jag kunna fråga vad en lägenhet kostar, fast då samtidigt säga "du behöver ju absolut inte svara, jag är bara nyfiken på vad man får betala för en lägenhet i XXX"

  • Airlee

    Barnfrågan är värst tycker jag eftersom det i värsta fall kan göra den andra riktigt ledsen.

  • glasbubblan

    Fråga vad någon tjänar eller om någon funderar på att skaffa barn.

    Hus- och lägenhetspriser talas det så öppet om i alla fall. (Åtminstone i Sthlm). Och en sådan fråga ställs inte för att spekulera i inkomster eller vad man har råd med, utan vad huset/lägenheten faktiskt kostade.

  • Airlee
    glasbubblan skrev 2009-06-07 19:44:50 följande:
    Fråga vad någon tjänar eller om någon funderar på att skaffa barn. Hus- och lägenhetspriser talas det så öppet om i alla fall. (Åtminstone i Sthlm). Och en sådan fråga ställs inte för att spekulera i inkomster eller vad man har råd med, utan vad huset/lägenheten faktiskt kostade.
    Håller med om att det inte är så tabu med bostadspriser, det tycker jag är minst "allvarligt" bland alternativen.
  • idiblon

    Det där med barn. Efter att ha läst så mycket om hur många som har problem med att få barn så vill jag inte trampa någon på tårna.

  • Lotlas

    Fråga vad någon röstade på, eftersom vi faktiskt enligt lag har rätt att hålla det hemligt. Barnfrågan är också känslig, medan lönen och vad lägenheten kostade går att ta reda på ändå om man vill. Förlovningsringen är inte alls särskilt känslig, tycker jag alltså.

  • Schnauser

    Jag skulle inte ställa någon av de frågorna till en ytlig bekant. Skulle känna mig oförskämd och påträngande.


    Jag behöver SEMESTER! *utarbetad*
Svar på tråden Vilket r det största etikettsbrottet? (gäller ytligt bekant)