• isadora81

Hur är det att bo på Liljehomen?

Hej hej!

Jag jobbar i Stockholm men pendlar dit för tillfället. Nu har jag fått ett erbjudande om att bli inneboende i en lägenhet i Liljeholmen. Jag kan inget om Stockholm så nu undrar jag hur är det där? Är det lugnt eller bråkigt? Är det vackert? Är det ett ställe som man "vill" bo på?

Hoppas ni kan ge mig råd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 18:20
    Tack så mycket för alla svar. Jag avvaktar ett tag tills jag hittar nåt bättre boende.

• Svar på tråden Hur är det att bo på Liljehomen?
  • Tecken

Jag undrar var i Liljeholmen? För det är stor skillnad att bo vid vattnet, och att bo på Nybohov...

• isadora81
    Tecken skrev 2009-06-07 19:42:00 följande:
    Jag undrar var i Liljeholmen? För det är stor skillnad att bo vid vattnet, och att bo på Nybohov...
    Hmmm, det låter inte så lovande för detta är på Nybohov och jag antar att bo vid vattnet är det bra av de två alternativen.
  • Lakritstrollet75

Helt okej område! Absolut helt blandat med folk. Kan var ganska stökigt på kvällarne nere i centrum tror jag men inte där uppe. Liljeholmen ska få ett stort köpcentrum inom kort och det är bra kommunikationer och nära till stan.

• Tecken
    isadora81 skrev 2009-06-07 22:37:55 följande:
    Hmmm, det låter inte så lovande för detta är på Nybohov och jag antar att bo vid vattnet är det bra av de två alternativen.
    Precis, vattnet är det flashiga, nybyggda. Nybohov är 70-tal och grått. Ligger en bit från "centrala" Liljeholmen (eller vad man nu ska kalla det, det är låååång uppförsbacke upp, finns en hiss upp med den är typ alltid ur funktion).
  • Sirapshjärnan

Nybohov valde vi bort när vi skulle köpa lägenhet medan mer centrala Liljeholmen var intressant. Just pga lång backe upp en bit från t-banan, trist område (även om vissa lägenheter säkerligen har fin utsikt pga det höga läget) samt att jag inte skulle känna mig trygg att traska upp själv för backen på kvällar/nätter. Om det sedan är ett tillfälligt boende behöver det inte vara alldeles fel. Du kan ju åka och titta och bilda en egen uppfattning, kanske ligger den inte så jättetokigt till.

Svar på tråden Hur är det att bo på Liljehomen?