• Hexx

Ett recept med ris och kassler?

Jag måste laga en snabb, nyttig middag i morgon. Har ris och kassler hemma. Någon som har ett förslag på vad jag kan göra?

• Svar på tråden Ett recept med ris och kassler?
  • Merveilleux

Skiva kasslern, lägg i ugnsfast form. Strö över purjolök och krossad ananas. Lägg på riset och gör en blandning av creme fraiche, grädde, salt och peppar. häll blandningen över och sist ost. Hur gott som helst!

My home is where my rump rests.
  • finafisken

Antingen gör du en gryta med kassler och grönsaker och serverar till riset. Eller så kan du koka ris och lägga i en ugnssäker form (alt koka riset i formen i ugnen) och sedan lägga kasslerskivor och ev ananas uppepå. gratinera med riven ost eller sås.

• Queequeg

kasslergratäng

koka riset och lägg i en ungsfast form, tärna kassler och skriva purjolök och blanda ner i riset.

Rör ihop 3 dl grädde med ca 1 dl chilisås, salt och peppar och häll över. Strö över lite riven ost och gratinera i ugn ca 20 min på 200 grader.

Servera med en sallad.

• vildaungarnasmamma

tärna kassler och stek den lätt med lite smör och div, kryddor.

koka riset.

hacka purjolök och paprika och bryn dem lätt med smör.

gör en café de paris sås.

blanda ner allt i en stor ungsfast form,(man kan blanda i broccoli med...det gillar mina ungar.koka broccolin först och blanda sen ner den med allt det andra.)
    riv lite ost över.
    in i ugnen tills osten smäl och fått färg,'

servera!

går supersnabbt, du får med grönsaker och det är sååååå gott.

blir som en gratäng.

Svar på tråden Ett recept med ris och kassler?