• Linda och Fredrik

Spricka i armen?!?!

Jag har troligen fått en spricka i min underarm, men den är inte av. Är det någon som vet om man måste söka läkare för detta eller är det bara att låta tiden ha sin gång?!?!
    Har väl inte några jätte besvär med armen, det kliar i benet den är lite blå och svullen och styrkan är nedsatt men som sagt den är fullt duglig som den är.
    Så någon som vet?!?!

• Svar på tråden Spricka i armen?!?!
  • flisan16

jag tycker att du ska söka läkare. Ev vill man ta ngn rtg kanske för att se hur det ser ut men misstänker man en spricka eller fraktur så bör den undersökas.

• Linda och Fredrik

oki men det finns ju inget man kan göra eller?!?!
    Har haft sprickor förr och det har bara resulterat i en gipsskena och en massa dryghet. Var visserligen en 14 år sedan nu så jag kan inte minnas om det var ytters nödvändigt eller bara för att jag var vild Fundera på om det kan vara så att det är onödigt nu när man är !"vuxen" och lite lugnare att det inte behövs någe?!?

• mika85

en spricka är inget att söka läkare för så länge det inte irriterar dig.

• Linda och Fredrik

nä inget irriterande bara allmänt drygt, så då kan jg köra på som vanligt då med andra ord

• mika85

Linda och Fredrik skrev 2009-06-07 21:30:47 följande:

nä inget irriterande bara allmänt drygt, så då kan jg köra på som vanligt då med andra ord
    ja alltså sprickor görs ju oftast inget åt och så länge du kan röra fingrarna och inte har ont speciellt mycket så ska det nog bra. bara du inte överanstränger handen/armen nåt.
  • Saltlakrits

Jag gick med en spricka när jag var liten.
    Jag belastade armen lite för mycket och det resulterade att benet gick av.

Det var VC som sa att det inte gjorde så mycket åt det. (fick ett bandage som stöd.
    På sjukan sa de tvärtom att de ville sätta skena och att även sprickor måste få läka för att inte förvärra skadan..

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • Saltlakrits

Vet dock inte om detta stämmer men det var vad de sa till mig

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • RedTopaz

Jag fick en sprick i armbågen och det behövde gipsas. Risken är att du kan förvärra skadan om du tex slår i ramlar osv.. Dessutom kan benet växa ihop fel. Det gjorde det på mig trots gips. Men jag blev tack o lov överrörlig av det och inte tvärtom ;)

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • mika85

sprickor växer inte ihop fel men en faktur kan göra det.

Svar på tråden Spricka i armen?!?!