• grannkatten

STOCKHOLMARE: Hur åker man tunnelbanan från Stockholm Centralstation till Kista?

Har en utlänsk släkting som ankommer till Stockholm Centralstation ikväll med tåg från Skåne och nu skall vidare till Kista... Har jag fattat rätt om hon skall ta tunnelbanans blåa linje 11 till Kista ? Skall hon inte kolla efter skyltar typ blå linje mot "vadå?" så hon inte råkar åka åt fel håll?

Hjälp mig fort ni som hittar i Stockholm! Själv har jag ju knappt aldrig åkt tunnelbana vad jag minns... lantis som jag är, hi, hi...

• Svar på tråden STOCKHOLMARE: Hur åker man tunnelbanan från Stockholm Centralstation till Kista?
  • Mamma Anna

mot akalla. Åker du åt andra hållet kommer du bara till Kungsträdgården, det är en station så isåfall får du vända och åka tillbaka.

• Min Aida

Ta den blå linjen nr 11, mot Akalla,  från T-centralen och hoppa av i Kista!

♥Aida , underverk nr 1 - snart kommer underverk 2!♥
  • eec82

man åkermot akalla, e slutstationen. Blå linje helt rätt.

• April Mamma

Blå linje mot Akalla...

• Jez2012

Stämmer hon ska åka blå linjen, mot Akalla.
    Det står Akalla på tåget och på skyltarna.
    Hon ska gå längst ner i tunnelbanan.

• grannkatten

Åh, vad bra. Och vad heter det när hon skall tillbaka igen? Är det T-centralen som ligger direkt under Stockholms Centralstation?

• Jez2012

oj vi var många som skrev exakt samtidigt

• April Mamma
    grannkatten skrev 2009-06-07 21:57:34 följande:
    Åh, vad bra. Och vad heter det när hon skall tillbaka igen? Är det T-centralen som ligger direkt under Stockholms Centralstation?
    Det står Mot T-centralen.....
  • grannkatten

Tack till er alla för era snabba svar! Så om man är på Stockholms Centralstation och går ner under den, det är alltså T-centralen?

• April Mamma
    grannkatten skrev 2009-06-07 22:02:28 följande:
    Tack till er alla för era snabba svar! Så om man är på Stockholms Centralstation och går ner under den, det är alltså T-centralen?
    Japp....
  • grannkatten

Tack, tack, tack till er alla snälla Stockholmare!!!!!

Vilken tur att en lantis som jag har er!!!

Håll tummarna att hon kommer rätt!!!

Kram!!!

Svar på tråden STOCKHOLMARE: Hur åker man tunnelbanan från Stockholm Centralstation till Kista?