• sarasj

Aldrig mer viking line

tror det iaf...vi var på dagskryssning i lördags,och guuu va folk var fulla!!!!
    Det borde finnas en båt där det förbjuds alkohol så alla barnfamiljer som åker kan få en trivsam resa !

Klockan var liksom bara 11 på förmiddan , till och med en mamma med två barn med sig som var stupfull hon bankade på en vägg och grät ,medans hennes barn stod brevid.åååå blir så arg!!!!

Tänkte hur hennes barn känner sig,de borde bli omplacerade till ett bättre hem

Sen var det otrevlig personal oxå !!!! så nja det blir nog inge mer viking line för mig.

Den bästa båten är Birka !!!!

• Svar på tråden Aldrig mer viking line
  • jelena2

Fy vad tråkigt!
    Vi bor i Göteborg och åker då med Stena när vi ska över till Danmark. Men det är bara party på kvällsbåtarna, vilket är jätteskönt om man åker över med barnen.

• LuMa

Ja, där har du orsaken till att jag aldrig skulle ta med mina barn på en kryssning.
    Spelar ingen roll vilket bolag man åker med, barn har inte på såna resor att göra i mina ögon.
    Å andra sidan bor jag på en ö så färjan är nästan enda sättet härifrån så för mej är det bara ett transportsätt och inte något man far och åker på för skojs skull.

• jelena2
    jelena2 skrev 2009-06-08 11:37:40 följande:
    Fy vad tråkigt!Vi bor i Göteborg och åker då med Stena när vi ska över till Danmark. Men det är bara party på kvällsbåtarna, vilket är jätteskönt om man åker över med barnen.
    För då åker vi alltså inte med kvällsbåtarna, kanske jag ska tillägga!
  • Jag är den bästa mamman dom har
    sarasj skrev 2009-06-07 22:06:36 följande:
    tror det iaf...vi var på dagskryssning i lördags,och guuu va folk var fulla!!!!Det borde finnas en båt där det förbjuds alkohol så alla barnfamiljer som åker kan få en trivsam resa !Klockan var liksom bara 11 på förmiddan , till och med en mamma med två barn med sig som var stupfull hon bankade på en vägg och grät ,medans hennes barn stod brevid.åååå blir så arg!!!!Tänkte hur hennes barn känner sig,de borde bli omplacerade till ett bättre hemSen var det otrevlig personal oxå !!!! så nja det blir nog inge mer viking line för mig.Den bästa båten är Birka !!!!
    Men varför åka en lördag ?? ta en söndag i stället mycket äldre och inte mycket fylla
    021229, 040817, 070111, planerad BF 100112 malinsgraviditet.blogg.se
  • Luffarmor

Vi har kommit fram till det samma aldrig mer viking line...Dels är det massor av fulla människor o så är båtarna fruktansvärt slitna. Lite bättre är det från Helsingfors (vi bor i finland) Åbo är hopplöst...så i år så testar vi att åka Åbo - Stockholm sön-mån med silja line lite dyrare men förhoppningvis bättre.

• sarasj

jo jag vet ,men tänkte att det var en dagskryssning,men men nu gör man inte om det iaf .... ska åka till finland i juli med silja ,men då åker vi på en söndag.

• Cecese

Därför kommer jag inte att ta mina barn med på kryssning oavsett vilket rederi det är med. Hur illa det blir med fylla har dock inget med vilket rederi man åker med utan vad det är för folk med. Jag har varit på kryssning med Birka samt 2 Vikingfärjor och den som det var värst fylla på var Birka, där låg folk och kräktes under borden redan tidigt på kvällen.

• sarasj

usch det låter inte kul =(( ja det bästa är nog att om man ska åka med barn så åker man då bäst på vardagar och till helsinfors,och åker man typ till åbo så är det mer en partykryssning.

Svar på tråden Aldrig mer viking line