• Guld ägget

Tandblekning??

Hej hej!
    jag funderar på att bleka tänderna hemma men är lite feg =)
    nån som provat?
    Jag har 2 tänder som är plastade å dom råkar ju sitta brevid framtänderna dom är lite mer missfärgade än mina riktiga tänder. och jag oroar mig för att en tandblekning inte alls biter på plasten å bara bleker de övriga. å därmed gör så att det ser jättekonstigt ut.. jag har letat lite på sidor där dom säljer blekningsmedel. men vill hellre höra av nån som faktiskt provat. Tack på förhand!!

• Svar på tråden Tandblekning??
  • Bebbe2006

Du kan inte bleka plasttänderna med något blekmedel alls.

När det gäller hemblekning tycker jag att Britesmile pen fungerar bäst. Jag köpte en sån för några år sedan, och den gav jättemycket effekt på mig. Ibland finns det på Tradera, men anars kan man ju söka på nätet. Jag köpte min i USA.

• Themis

Vi köpte blekpaket inför bröllopet för två år sen och blekte hemma med en svagare lösning. Då gör man avgjutningar och fyller på med blekgel, samt sitter med dem på i ett par timmar om dagen tills man är nöjd-man ska sluta innan tänderna börjar få blåton.

Min tandläkare säger att snabbvarianterna kan skada emaljen men att denna är den skonsammaste han hittat.Avgjutningarna kostade dryga tusenlappen men då kan man använda dem igen om man vill bleka igen efter några år. Ett paket blekmedel kostade då ca 300 kr.

Min man har en halv framtand som han slog av i tonåren och efter rätt många år hade den klart inte riktigt samma färg som övriga tänder. Så han blekte först och bytte sedan ut plasttandbiten till en som var matchad till det blekta.

Det är bara så man kan göra, man kan inte få plasten att följa färg, tyvärr.

• Guld ägget

okey tack för hjälpen =)

Svar på tråden Tandblekning??