• Ronjan709

vrider huvudet sida till sida vid sömn

Jag blir så orolig i bland. Måste fråga om detta är vanligt: Men min son vrider huvudet från sida till sida när han ska sova. det går blixtsnabbt höger vänster höger vänster osv. Verkar så oroligt. När han sen faller i djupsömn kan han ligga stilla ett tag men på småtimmarna vrider han sig hela tiden känns det som även när han sover. Han är 2 och en halv månad. Är detta normalt att spädbarn gör?

• Svar på tråden vrider huvudet sida till sida vid sömn
  • odin09

Min bebbe gor exakt likadant alltid innan han ska sova, han bokar och stokar och vander huvudet hoger, vanster,hoger, vanster...etc...som han maste boa in sig =)

Han snuttar lite pa lakanet ocksa/och fingrarna (vagrar napp just nu) och tuttar sa jag undrar om det i min bebbes fall kan vara sokreflexen/sugbehovet som satter in utan att han ar hungrig , mer som nagot mysmoment innan john blund kommer, lite myssnutt och buffning" .. min lilla grisekno=)

• Flickan och kråkan

Helnormalt

De flaxar, sparkar, knorrar och "far runt" inledningsvis. Sedan blir de plötsligt knäpptysta och sover helt stilla. Kommer inte riktigt ihåg när storebror blev tyst och stilla. Tror det var runt 3-4 månader. Har en 6-veckors här som sover allt annat än lugnt och tyst när han inte är i djupsömn. Storebror är 1½ nu, så nu flaxas det runt i sängen igen. Tyst, men använder verkligen heeeela sängen

• Mimmi P

Min kille (3 månader) gör också så, han gör det ganska mycket på nätterna, antar att det är när han är i drömfasen eller vad det kallas när de sover ganska lätt. Om han ligger bredvid mig och jag är vaken när han gör så brukar jag lägga en hand på magen och då brukar han lugna ner sig lite men jag tror inte det är nåt att oroa sig för.

• Ronjan709

Vad skönt att detta verkar vara normalt eftersom era bebisar oxå håller på så!

• happy 78

ha en filt som går upp på båda sidorna av huvudet så bebisen får gosa in sig, då brukar inte vändandet hålla på så länge

• beautifulb

Min lilla kille gör likadant. Han är 2½ månad. Helt plötsligt vänder han från sida till sida flera gånger och sen i samma stund sover han som en stock. Di är för goa di små:)

Svar på tråden vrider huvudet sida till sida vid sömn