Lugn bebis och inga gravidkrämpor...
Man hör ofta hur mammor pratar om hur livlig deras bebis är i magen. Att den nästan sparkar sönder inälvor och revben. Samma sak när det gäller hur man mår under graviditeten, vissa nästan skryter med sina krämpor.
Själv har jag mått superbra hela min graviditet, inget illamående, inga ömma bröst, inte speciellt trött och mår superbra! Är nu i vecka 31...
Min bebis har varit väldigt lugn hela graviditeten, inga vilda sparkar utan lugna rörelser emellanåt. Det var samma sak under min förra graviditet och ut kom en väldigt cool och lugn tjej som idag är 11 år.
Vissa ser det som ett sundhetstecken att man mår väldigt dåligt och att en väldigt livlig bebis också är ett friskhetstecken när det gäller barnet. Det ses i alla fall för det mesta som något positivt. Det värsta jag läst här på familjeliv var en kvinna som påstod att ju sämre man mådde under graviditeten desto intelligentare blev barnet...
Hur ska vi då känna oss som mår bra och har lugna barn i magen, ska vi oroa oss för att något är fel?
Hur känner ni andra mammor med lugna barn i magen?