kan man se om varit inne på en blogg
Om man går in och läser någons blogg, kan dom se att man varit inne där då?
det är en metro blogg
Om man går in och läser någons blogg, kan dom se att man varit inne där då?
det är en metro blogg
Nej, hur skulle dem kunna se det?
man kan se det om man har en tracker av något slag installerat på sin sida.. man kan se ip.numret och vilken kommun inloggaren kommer ifrån.. oftast ser man inte hela ip.numret men känner man till en person och vet vad den har för ip så kan man ju gissa.
Man kan ofta se om personen har en sån grej installerad på sin blogg, brukar finnas en länk dit i marginalerna som ser ut som en liten "knapp".
finns ju funktioner som man gör att man kan kolla upp tex vart ifrån besökarna är. men enda sättet för denna person att se att det e exakt du som besökt e väl om du hade kommenterat, då kan man spåra dig med hjälp av ip.
Man kan inte se exakt vem som har varit inne, men man kan se att någon från en viss plats har varit det - det vet jag eftersom jag blev anklagad för att förfölja en person bara för att jag var inne där och läste varje dag. Därför är jag nu väldigt noga med att skicka ett medelande och tala om ifall jag tycker en blogg är intressant så att personen ifråga inte tycker att jag "spionerar".
när det är en sådan blogg vet jag inte.. men om du lämnar en komentar så ser man ju alltid ip nr och det är jätte lätt och spåra så lämna inga komentarer.
Min kompis har en metroblogg och hon kan kolla upp sina besökare på deras ipnummer, men då måste hon tex ha fått en kommentar från personen tidigare så att hon kan jämföra ip-numren. Jag tycker det låter otroligt att hon har en besökslogg, men hon säger så iaf.
jag kan se vilka ip-nummer som varit inne på min blogg utan att de har lämnat kommentarer, fast inte de två sista siffrorna i nummret, däremot får jg en hänvisning till vilken ort och vilken internetleverantör de har.
detta har jag på alla mina bloggar (metro, passagen och wordpress)