Kan en motorcykel-väska ramla av när man kör?? Har någon varit med om det??
Som rubriken lyder!
Alltså en väska som är fastspänd på sidan av motorcykeln, oftast på "glidare".
Som rubriken lyder!
Alltså en väska som är fastspänd på sidan av motorcykeln, oftast på "glidare".
Men snälla nån... kan kepsen blåsa av skallen en blåsig dag? Eller sitter den kvar?Kan golvlisterna som man köper på brä'gårn ramla av takräcket? Kan en bil tappa en släpkärra? Kan en lastbil tappa en del av sin last på flaket? Kan skosnöret gå upp när man är ute och springer?
En motorcykelväska kan naturligtvis ramla av en motorcykel - givet att ägaren inte tillsett att den sitter fast ordentligt, alternativt slarvat med fästanordningen. Alt. att det är en gammal väska med torra remmar och spännen som helt enkelt brister.
Allting kan ju lossa i farten om det inte är ordentligt fastspänt, det hoppas jag du är införstådd med?
Jag har varit en hårsmån från att få tryckimpregnerade brädor genom vindrutan p.g.a nån idiot som inte surrat taklasten, jag har kört genom 10 liter väggfärg som en annan idiot inte hade säkrat på sitt släp, och jag har väjat för gummidäck som studsat från ett lastbilsflak, m.m
Men som svar på frågan, nej, jag har ännu inte fått en MC-väska på huven, men ja, om en dylik väska packas för full (tung) och har klen fastsättning på motorcykeln så kan den mycket väl lossna. Men om det är ytterligare svar på din fråga så är jag av den åsikten att om en "glidarhoj" har avsedd plats för just sidoväskor (mycket vanligt) så tror jag sannoliken att väskan, om den är knäppt och fastsatt korrekt, lossnar ganska liten.
/Puppa
Klart den kan, det förstår du väl?!
JKa, det kan den om fästet är trasigt eller ej fastsatt riktigt. Jag har tappat min väska 2 ggr pga att fästet var trasigt.
Jag sa ju det.
Instämmer med Rabarbapuppa Mån 8 jun 14:40
Man kan även tappa avgassystem, hjulen, stänkskärmar, nummerplåt och allt möjligt annat också.
MEN HALLÅ, jag menar såklart om den sitter fast ordentligt, inget som är trasigt, den sitter som den ska...
Annars fattar för tusan jag också att den kan ramla av!!
Den sista idioten är inte född.
shelbys mamma skrev 2009-06-17 09:35:59 följande:
Ok, låt mig få det här klart för mig: Du frågar alltså: "Kan en motorcykel-väska ramla av när man kör?? Har någon varit med om det"
Och ur den frågan förutsätts vi övriga alltså veta att du såklart pratar om en hel och korrekt fastsatt väska?
Som du kanske kan döma av svaren ovan så gör vi det _självklara_ antagandet att en hel och korrekt fastsatt väska sitter kvar. Punkt. MEN för att försöka besvara frågan utförligare, och kanske lista ut lite grann hur du tänker i din knapphändiga frågeställning, så listar vi alternativ där en väska SKULLE kunna falla av.
Sen konfirmerar du själv att den "såklart" inte kan falla av, och avslutar detta med att betrakta oss som idioter, är det så jag ska tolka det?
/Puppa
Törs man svara här - gör det ändå!
Lite bitsk stämning..
Har varit med om flera tappade väskor, några som skrivits tidigare inte varit surrade ordentligt.
Har oxå varit med där fastsättningen varit korrekt, men efter att passagerare och man själv satt sig så har väskan/remmarna legat mot ljuddämparen och bränts sönder - varpå väskan lossnat.
shelbys mamma skrev 2009-06-17 09:35:59 följande: