• Anonym (aj)

Jag kan inte bajsa :S....akut..

Jag har försökt bajsa i fyra dagar nu, men det går inte. Det gör så förskräckligt ont. Kan inte ens sitta nu. Har inga pengar, får pengar imorgon, så jag kan inte köpa något. Kallsvettas och har så ont så jag vet inte vad jag ska ta vägen.

Finns det nåt jag kan göra?

Börjar bli lite desperat nu..

• Svar på tråden Jag kan inte bajsa :S....akut..
  • Fjuppan

Vet inte om detta är bra att göra på egen hand, men en kompis till mig använde sk vattenlavenmang när han fick förstoppning. Alltså använde duschslangen (utan munstycke på) och spolade "uppåt".

• Anonym (aj)

Kaffe har vi hemma :-d

Ska testa, tusen tack.

• Sicali

Fjuppan är du säker på att man inte
    istället blir hård i magen av blåbär?

• Skusan

Drick massor med vatten, rör på dig så mycket du kan. Framgår ej av ditt inlägg om du är gravid eller inte, men det är oerhört vanligt med förstoppning i början, inte mindre skönt för det... Katrinplommon och russin ska va laxerande, messmör.

Prova att massera ändtarmen (öppningen) lite med lite olja typ innan du går och sätter dig och försöker.

Hoppas du blir hjälpt!

• Anonym (aj)

Tack för alla tips, och nej..jag är inte gravid

• Jojjanna

Hej! Vet du varför du blivit förstoppad? Har du ätit något konstigt eller brukar du vara hård i magen? Kan det sitta ett hinder ivägen?

Jag jobbar som sjuksköterska och vi får många gånger in patienter som är förstoppade - det händer att patienten först röntgas för att se så att det inte finns något hinder i vägen men oftast börjar man med att ge patienten ett litet Microlax dvs ett litet lavemang och om det inte hjälper så ger vi större lavemang tills det löst sig.

Har du druckit mycket vatten? Det gör att avföringen blir mjukare och då kan det lösa sig. Om det inte gör det så tycker jag att du ska söka hjälp på i första hand vårdcentralen och om du inte får någon tid där så vänd dig till akuten om det inte är allför långt dit.

• AnnaGBG

Jo, blåbär stoppar, så det ska du inte ta. Du kan behöva "hjälpa till" lite.... Tryck och "knåda" lite alldeles framför ändtarmsöppningen medans du försöker gå på toaletten. Det kan mjuka upp det allra första så att det "släpper".

Jag lider verkligen med dig, din stackare!!!

• Anonym (aj)

Har gjort kaffe nu, så jag ska dricka det nu

Sen ska jag dricka mycket vatten också, jag dricker aldrig vatten annars, så det kanske hjälper..

Kommer tillbaka och berättar hur det gick sen.

Och nej, jag vet inte varför jag blivit förstoppad, kan inte komma på något iaf.

Tack så mycket alla

• Marie N

Anonym...Om inget hjälper....plocka ut sk*ten.Kan vara så att det första längst ut är så hårt så det inte kan komma ut.Äckligt jag vet,men då går det lättare.Fick göra så någon gång under min senaste graviditet o då använde jag andå maxdos Laxoberaldroppar.Lycka till!

Svar på tråden Jag kan inte bajsa :S....akut..