• ullehj

Hål i öronen, läker dåligt

Hej
    Min dotter fick för fem veckor sedan, efter mycket övervägande ta hål i öronen. Hon är 7 år gammal.
    Vi har skött den enligt anvisningarna, har plastöronhänge.
    Fortfarande så vätskar sig det ena hålet ibland, lite var/blod då och då. Ingen infektion eller liknande tror jag.

Är detta helt ok? är ju egentligen ok att byta örhänge när det gått 6 veckor, alltså om en vecka men jag kanske skall låta läkörhängena sitta längre.
    Någon som har kunskap/erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Hål i öronen, läker dåligt
  • linjes

Jag skulle ha bytt till titan läkringar eller rent guld
    Fortsätt med alsolen,badda morgon och kväll

• Isnogood
    linjes skrev 2009-06-08 20:16:06 följande:
    Jag skulle ha bytt till titan läkringar eller rent guldFortsätt med alsolen,badda morgon och kväll
    Håller med!

I värsta fall så kan ni under natten göra ett "spritomslag" så det får dra ur medans hon sover (inte så kul att gå runt med på dagarna...)
  • Zanne

Köp titan jätte bra är dom.
    Min dotter har titan och sen vi bytte är hennes öra fint.
    Hon hade problem med ett.

jag tar ut örhängerna ca varannan vecka.
    lägger dom i tex en äggkopp med lite alsolsprit.
    Där får dom ligga under tiden hon duschar och tvättar öronen med tvål och vatten.

Efteråt så tar jag en bomullsrondell och tvättar med alsollösning/sprit.
    Sköljer inte av örhängerna utan lägger upp dom på ett papper så dom får torka lite sensätter jag i dom igen.

Givetvis ska du vara ren om händerna oxå.

• ullehj

Tack för svaren. Skall byta till titan då. Är det rspeciella läk örhänge man skall ha då eller vanliga titan? Är det skillnad?

• gkdr

Mitt tips är att inte byta örhänge föräns det har läkt helt och hållet. Det tog c:a ett år för min dotter innan örat läkte helt och hållet, då vi bytte örhänge för tidigt.

• jdg

dotter tog hål i öronen i fredags.
    Tänkte höra om det är samma pris överallt eller är det olika.
    Vad fick ni betala?
    Vi betalade 200kr.

Svar på tråden Hål i öronen, läker dåligt