• Jojo77

Svarta vitvaror

Skall bygga nytt hus och välja vitvaror. Vad har ni för erfarenheter av svarta? Jag undrar om man tröttnar och om fingeravtryck syns lätt.

Det är ju verkligen supersnyggt.

Luckorna i köket är vita högblanka och bänkskivan svart granit och kaklet svart med vita fogar.

• Svar på tråden Svarta vitvaror
  • Ssofia

skitsnyggt, önskar de fanns när vi byggde om. vi har rostfritt, tråkigt och vanligt, skitjobbiga finger avtryck hela tiden.... skulle absolut ta svarta eller högblanks vita idag.

• mannehund

Vi har svarta. Det syns ganska mycket fingeravtryck på dom, mer än på vita naturligtvis, men ungefär som på rostfritt. Men de är jättesnygga, så jag torkar gärna en gång extra...

• Jojo77

Är ju lite "rädd" att det är en modegrej bara men har med hört att vita luckor och vita vitvaror kan vara så olika i färgen så luckorna ser gula ut. Gillar inte rostfritt.

• HOCHM

Vi har svarta vitvaror. Riktigt snyggt. Vi ångrar det inte alls. På micron syns det fläckar lätt men på kyl och frysskåpen gör det inte. Men min man har vaxat dessa:)
    Han gjorde det för ca 2 månader, har inte behövt torka av dom sen dess.

• troony

Vi har precis byggt hus och valde också svarta vitvaror. Vi har en del av köket vitt högblankt och en del svarta träluckor. De svarta vitvarorna blev jättesnygga, vi köpte husqvarna. De har rätt stora handtag (i rostfritt) som gör att man inte går emot de svarta dörrarna så mycket så på kyl/frys syns inte mycket fläckar alls. Jag torkar gärna en extra gång! Tror faktiskt inte att man kommer tröttna på svart, iaf inte jag.

• Jojo77

Är det någon som har bilder på sitt kök med svart kyl och frys?

• MiaS82

svart börjar komma mer o mer så vet ni... jag jobbar med vitvaror

Svar på tråden Svarta vitvaror