Tips på variation på creme fraich o grädde??
Jag skulle vilja hitta lite smalare alternativ till creme fraich och grädde....Men jag vill inte använda light och lätt produkter....Kan man göra goda grytor och sånt utan creme fraich och grädde?
Jag skulle vilja hitta lite smalare alternativ till creme fraich och grädde....Men jag vill inte använda light och lätt produkter....Kan man göra goda grytor och sånt utan creme fraich och grädde?
Ska du göra kalla saker så använd gräddfil. Turkisk yoghurt funkar ju till allt o är magrare. Annars funkar mjölk o redning till många rätter. men godast är nog att ändå blanda ex grädde med mjölk. Mer naturligt då .-)
Tomatkross?
Matlagnings. / grekisk/turkisk yougurt funkar till mycket men är lite syrligare. Men att reda lite mjölk och ta det tillsammans med Creme fraiche och grädde gör ju att man späder ut fetthalten och ändå får en fyllig sås. Jag köper aldrig lightprodukter av just den anledningen, det blir både billigare och godare att använda feta produkter och blanda ut själv!
mjölk och redning
Ok,jag får använda mjölk ist....Tyvärr så blir det juh alltid god mat med creme fraich och grädde....Men ibland får jag lite ångest när jag stoppar i mig allt fett....Hur kommer mina blodådror att se ut om 10 år.....
jag oroar mig inte så mkt för fett i maten. oroar mig mer för allt socker och salt.
Hedebris:
Jag vet att det är sockret som är den stora boven när det gäller viktuppgång och fettma.Men för mycket fett är inte bra för små blodkärl som går runt hjärtat...Min mans nära familj har haft väldigt mycke hjärtinfarkter i tidig ålder...Så jag känner mig orolig över detta.....
Rör man på sig i samband med rätt kost så borde det inte vara några problem så du kan använda creme frachie med gott samvete om du vet att ni motionerar som ni ska
Tycker det är mycket lättare och godare med cv och turkisk youhurt än mjölk när man lagar mat
Soyagrädde. Funkar jättebra. Smakar inte skit heller
Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-09 12:33:32 följande:
Jag brukar använda färskost naturell (typ philadelphia) och spär ut med sojagrädde eller sojamjölk. Gör likadant med creme fraiche och grädde oftast, spär ut den med mjölk eller något annat men tyvärr tål inte sambons mage grädde eller creme fraiche i maten.
Vi är dåliga på att röra oss...Min man har ett stillasittande jobb.Och jag tränar 1-2 ggr i veckan...Min man brukar träna 2 ggr i veckan men mest styrka då tror jag....Annars sitter han stilla hela dagar.