Brio eller Mickey lära gå vagn?
Vilken av dessa två har ni erfarenhet av?
Några nackdelar med någon av dem?
Vilken av dessa två har ni erfarenhet av?
Några nackdelar med någon av dem?
vi har ikeas egna gåvagn, nackdel med den precis som alla andra vi har provat är att man måste fylla något tungt i för att den inte ska välta om barnet tappar balansen..
fördelen e att den var billig, 179kr tror jag det var :)
Jag hittade billiga vagnar på Blocket.
Brio känns som ett säkert märke medan mickey har jag nog aldrig hört talas om men mickey ser lite stabilare ut med den bredare "hålla i stången".
Om du menar Micki så är väl det "samma" som Brio så vitt jag vet. Jag tror deras grejer är precis samma från samma fabrik men att Micki säljs något billigare. Är inte helt hundra på det dock.
Jag tror inte det spelar någon roll alls. Vi har en Micki, inköpt på loppis för 10 kronor. Den funkar exakt likadant som briovagnen på dagis, bara utseendet som skiljer dem åt.
Ser nu att jag stavat lite galet. Men visst är det Micki vagnarna jag menar.
Det viktigaste är att vagnen har hjul som inte förstör golven och som det går att ställa trögheten på. I början behöver gåvagnen gå jättetrögt o på slutet bör den rulla jättelätt.
vi har en micki, köpte den på clas ohlson. Funkar jättebra. Och man kan ställa in hur trögt hjulen ska rulla.
Vi har en Micki, är jättenöjda. har dock ingenting att jämföra med.
Vi har också en Micki som vi är jättenöjda med!
Det är ju ingen skillnad i funktion. Bara i utseende. Och kanske i pris. Vi har en svart och orange Mickivagn. Anledningen till att jag köpte just den är att den var snyggast. :)
Det går att hitta begagnade läragåvagnar på Blocket i fint skick för en hundring.
vi har en ny brio. Den är bra men får - för att muttrarna som man skruvar fast handtaget med gärna lossnar i tid o otid. Känns så där när man har en liten grabb som stoppar allt i munnen.
Åsa A skrev 2009-06-10 10:30:59 följande: