• Anonym (Jag)

Hur gör man slut med någon man älskar?

Jag har kommit till det läget då jag måste göra slut med killen jag älskar.
    Han behandlar mig inte illa men det fungerar bara inte.

Hur gör jag slut så det blir minst smärtsamt för oss båda?

• Svar på tråden Hur gör man slut med någon man älskar?
  • Anonym

om ni bor tillsammans så packa dina saker och dra, lämna ett brev där det står att du flyttat...

• fetsnygg

det är väl som med rökning eller vad som helst som är svårt att sluta med.. bestämma sig och hålla fast vid det. Det finns inga enkla sätt.. lycka till

• Anonym (Jag)

Vi bor inte tillsammans.

Fast sluta röka har jag försökt i ett år nu utan framgång så det tipset var inge vidare bra för mig.

• fetsnygg

Det var inget tips det var ett faktum..

• Anonym (Jag)

Det här kommer bli jätte jobbigt.

Men ja du har helt rätt.

• Zitah

Ju snabbare du startar processen, desto snabbare tar det slut, vad skönt det kommer bli när allt e över, du gör ju inte slut med han utan en anledning. Tänk så !!

• Anonym (men varför?)

Varför måste du göra slut om du älskar honom? Varför fungerar det inte?

• Anonym (Jag)

Han har svårt att prata om saker och jag känner att jag inte orkar med ett förhållande i tystnad. Där problemen tystas ner och aldrig löses.

Han jobbar på det men känns som det står för stilla just nu.

Jag älskar honom men jag kan inte leva på dessa grunder.
    Jag vill prata om jobbiga saker och lösa dom. Han vill typ att vi bara ska ignorerar sånt och fortsätta som vanligt.

Han gör verkligen allt för mina barn och det tar emot enormt mycket att behöva göra slut med honom då jag älskar honom mer än jag älskat någon innan. Barnen är storm förtjusta i honom och allt känns bara så jobbigt.

• Anonym (men varför?)

Jag förstår att du inte kan leva med någon som vill tiga ut saker, det funkar inte. Men om han jobbar på det så kanske det är värt att ge honom tid? Försöka förstå och vara stark? Är er kärlek värd det? Om inte så får du väl försöka bryta upp...

• Anonym (j)

Jag tycker du ska prata med honom så att det inte kommer som en blixt från klar himmel iaf.

Svar på tråden Hur gör man slut med någon man älskar?