Hur länge använder du en tröja innan den hamnar i tvätten?
1. Hur många gånger använder du t ex en tröja/skjorta innan den hamnar i tvätten?
2. Vad gör du av kläderna efter att du använt dom en dag? Hänger du tillbaka dom i garderoben?
1. Hur många gånger använder du t ex en tröja/skjorta innan den hamnar i tvätten?
2. Vad gör du av kläderna efter att du använt dom en dag? Hänger du tillbaka dom i garderoben?
1. 1-3 ggr, beroende på vad för tröja, ändamålet och hur fort skitig den blir.
En "hemma" t-shirt så är det inte lika noga med som med en snyggare "visa-sig-bland-folk" tröjja :D
2. Jag har en stol jag "slänger" såna kläder på. In i garderoben kommer endast nytvättat in.
1. beror på om den är smutsig/luktar illa..
2. slänger kläderna i en hög på golvet eller på en stol *s*
Tröjor som är närmast kroppen, ex linnen eller t-shirtar hamnar i tvätten efter en användning. Däremot så kan jag ha en tjocktröja eller kofta två gånger- om de fortfarande känns fräscha efter att han haft dem en gång det vill säga. I så fall så hänger jag upp dem på en krok eller på en galge tills nästa gång jag vill ha dem.
Jobbar jag inte kan jag lätt ha en t-shirt två dagar om jag inte svettas så mycket. Men jobbar jag så åker den i tvätten efter en dag, den blir skitig när man tillbringar hela dagen ihop med små barn.
Tjocktröjorna åker i tvätten när dom blir smutsiga. Dom kan jag använda 3-4 dagar om jag inte jobbar.
Har en stol (alternativt golvet faktiskt) där kläderna brukar hamna om jag kan ha dom nästa dag igen I garderoben har jag bara helt rena saker.
undertröjor bara en dag. Blusar/tröjor 2 dagar. Viker ihop och låter de ligga ovanpå min tvättkorg till nästa dag.
Beror lite på om jag jobber eller inte.
Om jag är hemma med barnen använder jag fula kläder och de hamnar i tvätten efter 2 dagar ungefär. I bland efter 5 min om lillen har spytt över mig ;)
Jobbar jag har jag "finare" kläder och använder de bara det skiftet.
Kläderna hamnar oftast på golvet efter en dag och om de är frächa använder jag dem en dag till.
1. Jag är en person som inte svettas så mkt till vardags så jag använder tröjor (oavsett sort) så länge dom inte luktar (svett/matos el. annat) eller har blivit skitig.
2. Har en stol som jag förvarar använda men ej smutsiga kläder på
En undring... Ni som använder plagg bara en eller två dagar, ni måste ju få hur mkt tvätt som helst? Ni kan inte göra annat än att tvätta? Dessutom sliter de ju väldrigt mkt på kläderna att tvätta dom hela tiden
Marina Elena skrev 2009-06-09 00:12:30 följande:
Det beror på om jag använt Absolut Torr från Apoteket Då svettas jag inte en droppe och kan ha samma tröja i 14 dagar om jag vill, men det vill jag inte. Annars använder jag samma tröja i 1-2 dagar.
Beror helt på hur den ser ut/luktar. Ja, jag kör snifftest på tröjorna
Sen beror det på vad jag ska göra. Hemma är jag inte så noga.
Kläder som jag bara använt en gång, som är rena och luktar fräscht, kan jag lägga in i garderoben. Annars hamnar dom på nån stol eller på golvet..
Marina Elena skrev 2009-06-09 00:17:29 följande:
1. 1-2ggr. Det beror pa hur lange jag haft den pa mig vid forsta anvandningen och om den luktar eller inte. Anvander ytterst sallan samma troja nasta dag, om jag haft den pa mig mer an 8 timmar forsta dagen.
2. Jag brukar lagga dem pa en stol, men om jag haft nagot pa mig ett par timmar, sa kan jag hanga den pa ett visst stalle i garderoben.
Visst sliter tvattandet pa kladerna, men jag vill ha nytvattade klader pa mig. Jag tvattar oftast 1 gang i veckan och da tar det 1-2 dagar att tvatta allt.
1 DAG