• LAV0LINA

Dottern glufsade i sig för gammal bröstmjölk

Hon fick bröstmjök i flaska ikväll eftersom hon gallskrek och totalvägrade bröstet (igen - hoppas det är en engångsföreteelse).
    Sambon gjorde i ordning flaska och värmde mjölken osv. Hon slurpade i sig en del, inte överdrivet mycket, men hon har ätit under hela kvällen så jag ahde inte väntat mig annat. Men det visar sig att sambon tagit en påse bröstmjölk från kylen som legat där sedan i lördags! Innan dess hade den varit fryst....
    När jag diskade ur flaskan luktade det verkligen gammalt, ganska surt...
    Blääää
    Min fråga är ju nu såklart, vad kan man nu vänta sig när hon ätit denna för gamla, sura bröstmjölk???
    Ont i magen hela natten? Magsjuka? förlust av det braiga i bröstmjölken (typ antikroppar etc)?
    Nu verkar hon ju ha somnat och mår ganska gott.

Välkommen till världen Emma! 12/4 2009
  • Svar på tråden Dottern glufsade i sig för gammal bröstmjölk
  • fetsnygg

är nog ingen fara.. du märker väl om hon mår dåligt

• LAV0LINA
    fetsnygg skrev 2009-06-08 23:31:58 följande:
    är nog ingen fara.. du märker väl om hon mår dåligt
    Jo, det lär jag ju göra - hade dock varit bra om man kunde förbereda sig någorlunda på vad som komma skall (under natten tänkte jag )...
  • fetsnygg

Jag tror inte att det händer något.. det är ju inga kemikalier eller så i bröstmjölk.. vanlig surnad mjölk (som man köper) är ju så manipulerad att den egentligen inte surnar, utan faktiskt ruttnar, det är ju inte bra.. men sur mjölk direkt från en ko (eller en människa nu då).. är inte farligt förr använde man ju det att baka på (från en ko alltså haha).. möjligen reagerar hon lite i magen.. men förmodligen inte

• LAV0LINA
    fetsnygg skrev 2009-06-08 23:35:29 följande:
    Jag tror inte att det händer något.. det är ju inga kemikalier eller så i bröstmjölk.. vanlig surnad mjölk (som man köper) är ju så manipulerad att den egentligen inte surnar, utan faktiskt ruttnar, det är ju inte bra.. men sur mjölk direkt från en ko (eller en människa nu då).. är inte farligt förr använde man ju det att baka på (från en ko alltså haha).. möjligen reagerar hon lite i magen.. men förmodligen inte
    Får verkligen hoppas det. Jag behöver få sova inatt
    Tror att det blir min sambo som får styra upp det om hon blir dålig i magen inatt {#lang_emotions_djavulsk}
  • Cocco

bröstmjölk kan lukta lite speciellt utan att för den delen vara gammal.
    Särskilt om den har varit fryst.

• Dr Mupp

Fryst bröstmjölk som är tinnad luktar apa utan att vara gammal. Jag skulle inte oroa mig om jag var du.

• LAV0LINA

Hon har sovit gott natten genom.
    Men inte fasen är hon nån finsmakare direkt som smaskar i sig flera dagar gammal bröstmjölk {#lang_emotions_throwup}

Svar på tråden Dottern glufsade i sig för gammal bröstmjölk