• Josephine

Dammsugaren satt igång av sig själv!!!!

Jag dammsög nu på förmiddagen, lät dammsugaren stå framme med kontakten i. Om man ska sätta igång den så måste man trycka in en stor knapp med fotens kraft, det räcker inte med att försöka sätta igång den men bara en hand.
    Jag satt nu och åt lunch, när dammsugaren sätter igång av sig själv!
    Men nu flög jag upp och slet ut kontakten med en väldans fart.
    Samma sak har hänt min dotter, men jag trodde henne inte.
    Någon som varit med om det? Prylar som sätter igång utan anledning?

• Svar på tråden Dammsugaren satt igång av sig själv!!!!
  • frulan

Jo, men jag vill inte säga vad det var för pryl *fniss*

Det kanske är glapp?

• Josephine

Men då skulle väl det märkas lite tydligare, dammsugaren hade stått för sig själv i ca 2 timmar. Blä..

• Halta Lotta

Ha, vad kul. Precis nagot liknande har hant mig en gang. Jag var pa universitetet och hade en jattotack uppsats att skriva. Du vet en san dar som man skjuter upp pa och sedan skjuter upp pa for att sedan ga ut och festa tills man har glomt av den helt

Ja sa var det. Men sa iallafall vaknade jag dar pa morgonen i mitt lilla student rum och blangde pa datorn som bara stod dar och gav mig angest.

Och vips - sa satter den bara pa sig sjalv helt utan att jag ens var i narheten nar jag lag dar och tittade och tankte ska jag ga upp och skriva eller ska jag inte.

Skumt va?

Tankte du ocksa ska jag dammsuga eller ska jag inte
  • solrosen83

till och med bilar kan ju tjuvstarta så.. förstår att du blev skrämd..

• frulan

Konstigt!

Det kanske är någon som tycker att ni ska städa mer

• Beanie

Stereon satte igång en kväll när sambon jobba (medans jag dammsög! )
    och volymen bara höjdes o höjdes.. Jag blev så rädd att jag bara blev stående där ! samma sak har hänt en gång efter det, sen flyttade vi. (inte därför) men nu har det inte hänt mer. Jag är väl medveten om att det kan bli så men ändå vill jag tro att det va nåt annat!

*livrädd för det övernaturliga men nyfiken ändå*

• Josephine

Jag hade en tv som ljudet höjdes hela tiden, det var på morgonen och jag gjorde frukost när tv:n började skrika. Trodde jag blivit tokigt eller likn. Men den tv;n var trasig.

Men dammsugaren, en robust sak som aldrig strulat förut.
    Om jag ska vara ärlig så är jag skraj att den ska sätta igång igen utan ström och allt.
    Vet att jag är fånig. Suck....

• EmelieW

min syster hade en woody docka från toy story som brukade sätta igång saig själv på nätterna för att få igång den var man tvungen att dra ut ett ca 2 dm långt snöre men men buuuu

• Lene1

När jag och min sambo bodde i våran förra lägenhet hände det lite konstiga grejjor..
    Bland annat en gång då min sambo ringde på min mobil som låg i sovrummet. Jag springer dit och svarar, vi pratar en stund och så frågar han "vad ville du?" "Vaddå" frågar jag, "det var ju du som ringde". "Ja för att du hade ringt mig precis", säger han då. Mycket riktigt. När jag tittar på telefonen så har det gått ett samtal till min pojkvän någon minut innan han ringde upp mig... *ryser*
    En annan gång sitter vi och tittar på en film. Det är mörkt i rummet och vi har bara lite stearinljus tända. Helt plötsligt så tänds lampan i taket och vi bara tittar på varandra.. Helt sjukt! Var och kollade på lampknappen på väggen flera gånger för att se om den kan ha stått i något läge som gjort att den slagit över tillslut, men nej.. Läskigt!

• ReRant

Det är strömspikar som sätter igång aparaterna. Ett fenomen som kanke är mer vanligt i hus (gärna äldre) men som alla råkar ut för ibland. Inget övernaturligt och inget konstigt med det (om man nu inte vill att det skall vara det )

• Josephine

Strömspikar?

Sterobänken jag ärvde ifrån min mor, strular också. Glasdörren som är på framsidan, sitter stenhårt stängd med mangnet. Ibland har jag fått strunta i att spela musik för jag har inte fått upp glasdörren. Jag har suttit på kvällen (bara kvällstid) och tittat på tv, när glasdörren glider upp! Jag har gått dit och stängt ordentligt, drog i dörren och kollat att det inte är jag som är tokig, nästa kväll likadant. Glasdörren till stereon glider upp. Okej att den gör det, men varför för jag bara själv upp den ibland för att den sitter så hårt? Ingen elektriskt där in´t.

• Deeniz

Jag köpte en present till min syster när jag var utomlands för ett par år sen!
    En figur med två långa ben och mkt päls och så hade man såna där snören på den så man kunde få den att "gå"
    Jätte gullig och så sjöng den *kvack kavck kva kva kva kvack kvack*
    Men för att starta den var man t ungen att sättä på ON-kanppen och sen trycka han på tassen..

Alltid varje natt,mitt i natten så började han spela och det lät högt!
    Så jag stängde av den natt efter natt..

Mamma jobbar natt så jag sover med syrran..

Sen efter ett tag var jag riktigt trött på hans kvackande så jag tog ur ett batteri för att slippa bli väkt..

Men vad tror ni händer den natten då om inte fanskapet börjar spela..
    Syrran och jag blir LIVRÄDDA och stackars mej får spring fram till odågan som hängde vid trappen där det var becksvart..

Den leksaken bor numera i förrådet
  • Josephine

Ja, allt går inte att förklara. Och min mamma visste hur mörkrädd jag är. Så hon lovade att hon aldrig skulle komma och spöka, men vem är "det" då eftersom det bara är mammas grejer som strular?

Svar på tråden Dammsugaren satt igång av sig själv!!!!