• Ziitoo

Hur ändra sovställning?

Vår dotter har alltid sovit på mage nästan, förutom i början då hon sov på rygg. Vi vill nu vända tillbaka henne så hon ligger på rygg, men hur får man henne och koppla av så? Det ska skrikas och bråkas och ha sig och hon kan inte somna på rygg i sin säng eller vagn utan bara i vår famn och när vi ska lägga ner henne så vaknar hon. Tips?

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Svar på tråden Hur ändra sovställning?
  • Blue Bear

För det första - hur gammal e hon?
    För det andta - varför vill du vända tillbaka henne?

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • Ziitoo

Hon är 3 månader. Ja jag vet inte riktigt varför, för att hon dreglar som gud vet vad kanske, ligger och sover i dregel. Inte så fräsht.

• Victoris

Okej, då är hon rätt liten fortfarande och dom säger ju att barnen ska sova på rygg då. Har ni prövat lägga henne på sidan och se om hon gillar det bättre? Vi hade sonen sovandes på sidan väldigt länge, han sov jättedåligt på rygg.

Oscar 080709 + Matilda, BF 091010
  • Ziitoo

Lägger man henne på sida så lägger hon sig bara på rygg igen =S ...

• Victoris

Och det kvittar vilken sida hon ligger på? Kan hon lyfta och vända huvudet själv om hon ligger på mage? Det är ju lite svårt om hon inte vill ligga på rygg och sova.

Oscar 080709 + Matilda, BF 091010
  • allakantralla

Jag bullar upp med filtar runtomkring min son när han sover på sidan, så att han inte kan välta över på magen. Annars tycker jag andningslarm låter som en bra idé, så kan hon sova som hon tycker är skönast.

Ziitoo skrev 2009-06-09 12:49:15 följande:
    Lägger man henne på sida så lägger hon sig bara på rygg igen =S ...
Svar på tråden Hur ändra sovställning?