• isprinsessen

Føde i USA????

Min kjære mann har mulighet til å jobbe i USA i 9 mnd, fra etter sommeren og det vil si at jeg skal være med. jeg er nå i vecka 15 og kan lett innrømme at jeg vet ikke helt hvordan jeg stiller meg til å føde i USA.. noen som har gjort dette ?? Forlate familien vår og all stød de kunne ha gitt oss med en ny baby. Siden det er vårt første barn er allt litt mer skummelt.... Noen tips eller råd??

• Svar på tråden Føde i USA????
  • Jamieolivia

Jag var själv i den sitsen. Jag blev gravid i USA, men min amerikanske pojkvän men då hade vi redan bestämt att försöka bo i Sverige så vi åkte hit när jag var i sjätte månaden och jag födde hemma...Visst det är jag glad för, men å andra sidan hade vi hellre stannat i USA så här i efterhand :)

Jag tycker att du ska tänk anoga vad du vill. Hur länge kommer det att dröja till att ni kommer hem efter förlossningen? Det är ju allt med flygning och annat. Dessutom: Har ni en försäkring som täcker en förlossning? Det är annars mycket dyrt att föda i USA.

Det där med familjen löser sig alltid. Visst får man stöd, men du kommer säkert att få trevliga grannar och annat. Kanske kan någon i din familj planera sin semester kring den planerade födelsen? Då kan han/hon vara hos dig iaf (ni kanske kan hjälpa till med biljetten). Dessutom finns skype som man kan använda med kamera och allt vilket gör att familjen kan se barnet! Det är fantastiskt!

• AnnaCJ

jag har fött ett barn i USA och ett i Sverige. Min förlossning i Sverige var "perfekt" och alla var jätte snälla MEN min första "förlossning" (kejsarsnitt) var i USa och där var det som jag var inlagd på lyxhotell och hade personliga assistenter hela tiden. Maten var underbart ogd, personalen blev nästan som kompisar- jag det hade inte kunnat bli bättre, så jag hade hellre valt att föda i USA igen
    LYCKA TILL!!!!

• rileysmom

Jag har fött två barn i USA och har haft mycket positiva upplevelser. Vården är god, maten är god, personalen är god. Det är mycket service inriktat, man är mer "kund" än patient.

Om du inte har försäkring blir det dock väldigt dyrt, speciellt om förlossningen har komplikationer, eller om du måste köra snitt.

Jag har en standardförsäkring och hade eget rum, förlossning och eftervård i samma rum. Doktorn du gått hos under förlossningen är doktorn som förlöser dig, med hjälp från ett par syrror.

Svar på tråden Føde i USA????